پنجشنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲:۴۲ قبل از ظهر
  • کد خبر 12576
  • کرونا مانع به‌روز رسانی مطالعات طرح جامع ترافیک شد/طرح مسیر دوچرخه‌سواری از ارگ تا ناصریه به شورای ترافیک می‌رود
    کرونا مانع به‌روز رسانی مطالعات طرح جامع ترافیک شد/طرح مسیر دوچرخه‌سواری از ارگ تا ناصریه به شورای ترافیک می‌رود

    کرونا مانع به‌روز رسانی مطالعات طرح جامع ترافیک شد/طرح مسیر دوچرخه‌سواری از ارگ تا ناصریه به شورای ترافیک می‌رود

    مهدی نیکویی، در این خصوص افزود: «با توجه به محدودیت ترددها و تعطیلی مدارس، مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها به‌دلیل شیوع کرونا، در آمارگیری طرح جامع حمل‌ونقل دچار مشکل می‌شویم».

    معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهرداری کرمان ادامه داد: «در صورت بهبود شرایط در اردیبهشت‌ماه سال آینده که معمولا در این زمان وضعیت ترددها به ثبات نسبی می‌رسد، می‌توانیم آمارگیری و مطالعات طرح جامع حمل‌ونقل را انجام دهیم».

    وی درخصوص مسیرهای دوچرخه که قرار است در مناطق پنج‌گانه‌ی شهر کرمان اجرا شود، گفت: «اولویت‌بندی مسیرهای دوچرخه براساس طرح جامع حمل‌ونقل است که از زمان آخرین آمارگیری آن حدود۱۰ سال گذشته و باید به‌روزرسانی شود».

    نیکویی با اشاره به اجرای چند مسیر دوچرخه در بلوار «هوانیروز» و بلوار «جمهوری اسلامی» و اینکه در حال حاضر، دوچرخه‌سواران در این مسیرها تردد دارند، یادآور شد: «یک مسیر دوچرخه هم در بزرگراه شمالی «امام رضا(ع)» آماده است؛ ضمن اینکه مسیر دوچرخه‌ی بلوار «۲۲ بهمن» نیز طراحی و کلیات آن در جلسه‌ی اخیر کارگروه ترافیک مصوب شده و پس از تایید شورای ترافیک اجرا می‌شود».

    وی افزود: «سایر مناطق هم باید یک مسیر دوچرخه را براساس اولویت‌بندی خود مشخص کنند».

    معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهرداری کرمان بیان کرد: «یکی از مسیرهای دوچرخه که براساس اولویت‌بندی در نظر گرفته شده، مسیر میدان «توحید(ارگ)»، «گلبازخان» تا چهارراه «شهید باهنر(ناصریه)» است که این مسیر قرار است پس از طرح و تایید در شورای ترافیک استان اجرا شود».

    برنا



    مطلب پیشنهادی

    چرا خرید تاکسی برقی برای تهران واجب است؟ | ورود این تاکسی ها به پایتخت پس از عبور از چند فیلتر کارشناسی

    چرا خرید تاکسی برقی برای تهران واجب است؟ | ورود این تاکسی ها به پایتخت پس از عبور از چند فیلتر کارشناسی

    پای تاکسی‌های برقی که یکی از روش‌های حمل و نقل جدید عمومی در دنیاست، بالاخره به تهران هم باز شده اما مثل هر تغییری که با مقاومت روبرو می‌شود، این پدیده نیز مخالفانی در پایتخت دارد و عده‌ای به دنبال ساختن نقاط ضعف برای آن هستند تا از ورود آن جلوگیری کنند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *