پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۸:۲۰ بعد از ظهر
  • کد خبر 18059
  • آیین نامه اجرایی مولدسازی دارایی های دولت و خطرات احتمالی آن بر توسعه شهری

    آیین نامه اجرایی مولدسازی دارایی های دولت و خطرات احتمالی آن بر توسعه شهری

    جامعه مهندسان مشاور ایران  خطاب به معاون اول ریاست جمهوری ، آقای مخبر  پیرامون موضوع آیین نامه اجرایی مولدسازی دارایی های دولت و خطرات احتمالی آن بر توسعه شهری نامه ای نوشت.متن این نامه که در اختیار برزن نیوز قرار گرفته است به شرح ذیل است:.

    با احترام، همانطور که استحضار دارند وظیفه اصلی طرح های شهری، تعادل  بخشی بین جمعیت ساکن (بهره ور و شاغل) با خدمات مورد نیاز شهروندان مانند خدمات آموزشی، درمانی، تاسیساتی، تجهیزاتی است که طرح های شهری در این راستا تدوین می شوند.
    براساس بند (۳) ماده (۱۰) آیین نامه اجرایی مولدسازی دارایی های دولت اعالم شده که به منظور ارزش افزایی اراضی حاصله، مقرر است که کاربری ها، تراکم و ضوابط احداث بنا به منظور حداکثر ارزش افزایی تغییر نماید. در صورت مخالفت شورایعالی شهرسازی و معماری و یا کمیسیون ماده ۵(یا عدم پاسخ ایشان) وزارت اقتصاد می تواند رأسا نسبت به صدور پروانه اقدام نماید.

    در بند (۴) ماده (۱۰) آیین نامه یاد شده اعلام گردیده که امکان تغییر کاربری از پهنه های خدماتی و تثبیت شده به مسکونی اداری و تجاری مجاز است.
    بدین ترتیب شهرها که هم اکنون هم با کاستی خدمات و تاسیسات و تجهیزات مواجه هستند با شدت بیشتری با کاهش خدمات در مقابل سکونت و کاربری های تجاری و اداری مواجه می شوند که عملا تهیه طرح های شهری را بی معنا می نماید و شهرهای کشور را عمال مشابه حاشیه نشینی های اطرافش می نماید.
    لذا پیشنهاد میشود که تغییر کاربری برای ارزش افزایی در فرآیند مولدسازی فقط با تصویب کمیسیون ماده (۵)شورایعالی شهرسازی، آن هم با اصلاح طرح و جایگزینی خدمات کاهش یافته، ممکن گردد.
    پیشاپیش از بذل توجه جنابعالی قدردانی و سپاسگزاری می گردد.

    خبرنگار مصطفی محمودی

     

     



    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *