پنجشنبه , ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۱ بعد از ظهر
  • کد خبر 815
  • ارتقای کیفیت ساخت خانه های روستایی با تعمیم و گسترش طرح نظام فنی روستایی

    به گزارش برزن نیوز به نقل از: اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، مسعود حق لطفی با اعلام این خبر گفت: اجرای این تفاهمنامه کمک زیادی به اجرای مقررات ملی ساختمان در ساخت و ساز های روستاها خواهد کرد.

    وی با بیان این مطلب که این تفاهمنامه با هدف حمایت از مردم ساکن در روستا و همچنین بهره برداری مناسب تر از سرمایه های صرف شده در حوزه ساخت و ساز روستایی می باشد، تصریح کرد: کنترل و نظارت درست بر اجرای مقررات ملی ساختمان علاوه بر ایجاد ایمنی، بهداشت، آسایش و بهره وری مناسب از انرژی، خود سبب حفظ ساختمان ها به عنوان سرمایه ملی در زمان وقوع حوادث طبیعی از جمله زلزله خواهد بود.

    رییس شورای مسکن استان در ادامه افزود: با توجه به نامگذاری سال به عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، ضرورت دارد که از همه ظرفیتهای استان جهت ایجاد فضای اشتغال مناسب و البته تخصصی برای واجدین شرایط ایجاد شود.

    حق لطفی اضافه کرد: از اساسی ترین اهداف در اجرای این تفاهم نامه ی سه جانبه، احداث ساختمانهای با کیفیت مناسب با صرف هزینه های بهینه در روستاهای استان می باشد.

    صدور مجوز فعالیت برای مهندسین متقاضی فعالیت در روستاها پس از طی دوره های تخصصی

    حامد عبدالرزاقی رییس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی هم در این خصوص گفت: بر اساس این تفاهم نامه ی سه جانبه، سازمان نظام مهندسی ۹۰ نفر از مهندسین متقاضی ارایه خدمت در روستاها را جهت انجام مصاحبه های تخصصی معرفی می کند.

    عبدالرزاقی اضافه کرد: پس از انجام مصاحبه ی تخصصی و با توجه به اعلام نیاز بنیاد مسکن استان، برای ۶۰ نفر از مهندسینی که بیشترین امتیاز را در این مصاحبه کسب کرده اند از سوی اداره کل راه و شهرسازی پروانه اشتغال به کار با صلاحیت نظارت روستایی صادر خواهد شد.

    به گفته عبدالرزاقی این تعداد از مهندسان به جمع مهندسانی که قبلا دارای این صلاحیت بودند اضافه خواهد شد.

    رییس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی در ادامه تصریح کرد: برای این افراد دوره های آموزشی تخصصی مرتبط با نظارت در روستا ها برگزار شده و همچنین یک دوره توجیهی آشنایی با طرح هادی روستایی و گردش کار صدور پروانه ساختمان روستایی نیز ارایه خواهد شد.

    وی در ادامه یادآور شد: در اجرای این تفاهمنامه مجوز فعالیت دفاتر طراحی و تهیه نقشه های روستایی نیز برای روستا های استان صادر خواهد گردید که در این رابطه تا کنون تعداد ۵۴ نفر از مهندسان طراح معمار و محاسب عمران آموزش های لازم را دیده اند.



    مطلب پیشنهادی

    برنامه نوسازی مسکن در ۴۵۰ شهرستان

    برنامه نوسازی مسکن در ۴۵۰ شهرستان

    معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: طی دو روز گذشته برنامه فشرده‌ای برای تبیین موضوع بازآفرینی شهری با مشارکت گروه‌های جهادی و بسیجی برگزار شده و در این راستا نوسازی بافتهای فرسوده ۴۵۰ شهرستان در دستور کار قرار دارد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *