دوشنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴:۴۵ بعد از ظهر
  • کد خبر 812
  • تصویب طرح تفصیلی شهر خیرآباد در کمیسیون ماده ۵ استان قزوین

    سرپرست اداره نظارت بر طرح های توسعه و عمران شهری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین از تصویب طرح تفصیلی شهر خیرآباد در کمیسیون ماده ۵ خبر داد.

    به گزارش برزن نیوز به نقل از:  اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، لیدا معروفی با اعلام این خبر گفت: طرح تفصیلی شهر خیرآباد بعد از پیوستن به ناحیه منفصل شهری شهر قزوین و تصویب آن در شورایعالی شهرسازی و معماری جهت تصویب در کمیسیون ماده ۵ استان مورد بررسی قرار گرفت.
    مهندس معروفی بیان داشت: طرح تفصیلی محدوده شهر خیرآباد بر اساس اهداف و برنامه ها و چشم انداز مصوب طرح جامع تهیه و در جلسه کمیسیون ماده ۵ مطرح وطرح فوق با افق ۱۴۰۵ به تصویب رسید.
    معروفی اظهار داشت: در طرح تفصیلی مصوب بدلیل همجواری ناحیه مذکور با محدوده چوبیندر و اراضی مرغوب درضلع شرق ، محدوده طرح بصورت انقباضی و با حداقل توسعه تهیه گردید.
    وی افزود: در راستای رعایت استاندارد سرانه کاربری های خدماتی، کاربری های بزرگ مقیاس از جمله فضای سبز ، ورزشی ، درمانی ، اداری و آموزشی در قسمت غرب محدوده پیش بینی گردیده است.
    معروفی در توضیح شهر خیرآباد گفت: خیر آباد در فاصله ۵ / ۲کیلومتری ضلع جنوب غرب شهر قزوین ، در ضلع شمال شرق محدوده چوبیندر در محدوده ایی با وسعت ۱۵۸۲۸۷مترمربع با جمعیتی بالغ بر ۱۵۶۶ نفر ) سال (۱۳۹۴ و با بافت ارگانیک واقع شده است.



    مطلب پیشنهادی

    شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت

    شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت

    شهرهای هوشمند فراگیر ملزم به اجرای اصولی برای بهبود کیفیت زندگی ساکنان شهروندان و افزایش استقلال همه افراد از جمله افراد دارای معلولیت هستند تا تمام ویژگی‌های کلیدی شهر هوشمند از جمله حمل‌ونقل، آموزش، اشتغال، امکانات اجتماعی و رفاهی برای همه ساکنان قابل‌دسترس باشد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *