جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۳ بعد از ظهر
  • کد خبر 18494
  • از قوانین به روز نشده برای شهرداری‌ها تا تأکید بر اجرای طرح مدیریت یکپارچه شهری

    از قوانین به روز نشده برای شهرداری‌ها تا تأکید بر اجرای طرح مدیریت یکپارچه شهری

    عصر امروز همایش تعالی حکمرانی شهری در وزارت کشور برگزار شد و تعدادی از شهرداران کلانشهرها به بیان نظرات خود پرداختند. به گونه‌ای که مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم با بیان اینکه شهرداری‌ها تاثیرات عمیقی را با اقداماتشان در شهر ایجاد می‌کنند، گفت: ما در ایجاد فرهنگ حمل و نقل، ساخت و ساز و … تاثیر زیادی می‌گذاریم. چرا که محور اجرائیات شهر در دست شهرداری‌هاست و اگر خوب عمل کنیم نقش زیادی در فرهنگسازی داریم.

    شهردار قم: حدود ۷۰ درصد جمعیت کشور شهرنشینند

    وی با بیان اینکه بر اساس آمارها حدود ۷۰ درصد جمعیت کشور شهرنشینند؛ اما زیرساخت‌ها به اندازه شهر نشینی رشد نکرده است، گفت: اگر می‌خواهیم تاب‌ آوری در شهر داشته باشیم باید زیرساخت‌ها نیز به همان اندازه رشد کنند و در کل وقتی صحبت از تحول می‌کنیم باید زیرساخت‌های آن نیز فراهم شود.

    شهردار شیراز : شهرسازی ما ناموزون است 

    محمد حسن اسدی شهردار شیراز نیز در سخنان خود با اشاره به بحث آموزش گفت: ما باید مراجعه حضوری مردم را کم کنیم و در همین راستا نیازمند آموزش شهروندان، کارمندان و حتی مدیران هستیم.

    وی با بیان اینکه در حکمرانی نوین، شفافیت بسیار مهم است، تصریح کرد: شهرسازی ما ناموزون است و به همین دلیل شهرهای ما دپرس هستند.

    شهردار زنجان: قوانین به روز نشده، شهرداری‌ها را درگیر کرده است

    فیروزفر شهردار زنجان نیز با بیان اینکه به شهرداری‌ها به عنوان صندوق بودجه نگاه می‌شوند، گفت: اگر قرار است شهرداری‌ها پول پرداخت کنند به جلسات می‌روند وگرنه به شهرداری‌ها احساس نیاز نمی‌شود.

    وی با بیان اینکه قوانین به روز نشده شهرداری‌ها را درگیر کرده است، گفت: کجای دنیا به غیر از ایران هنوز ساخت و سازهای شخصی سازی یکی از پردرآمدترین شغل‌ها است و دیگر این روش‌ها مفهوم ندارد و منسوخ شده است.

    وی خطاب به وزیر کشور گفت: طرح مدیریت یکپارچه حلال همه مشکلات است و معتقدم که شهرداری‌ها نیاز به منابع مالی ندارند؛ بلکه باید مانع زدایی صورت گیرد.

    شهردار تبریز: در برنامه توسعه کشور شهرداری‌ها دیده نشدند

    در ادامه یعقوب هوشیار شهردار تبریز با بیان اینکه در سیاست‌های کلان دستوراتی تکلیف می‌شود، اما در لایه‌های مدیریتی برعکس عمل می‌شود، گفت: به عنوان مثال دولت ساخت چهار میلیون مسکن را در دستور کار قرار داده اما اقداماتی همچون گرفتن بیمه، موجب متوقف شدن ساخت و سازها می‌شود.

    وی با بیان اینکه شهرداری‌ها به گلوگاه سایر دستگاه‌ها تبدیل شده‌اند، گفت: ایران خودرو در اواخر سال گذشته تاکسی را گران کرد و با این روش ما چگونه می‌توانیم از حمل و نقل عمومی حرف بزنیم.

    وی با بیان اینکه در برنامه توسعه کشور شهرداری‌ها دیده نشدند، گفت: در موضوع مالیات بر ارزش افزوده این عدد افزایش پیدا کرده، اما سهم شهرداری‌ها ثابت نگهداشته شده و جالب است اساسا مالیات بر ارزش افزوده برای شهرداری‌ها بوده و دولت خود را شریک کرده است اما حالا می‌بینیم که اتفاقاتی در این حوزه رخ داده است.

    در حوزه مدیریت بحران دچار گرفتاری هستیم

    وی خطاب به وزیر کشور گفت: در حوزه مدیریت بحران دچار گرفتاری هستیم و من به شما نامه نوشتم که چهار« هاب» مدیریت بحران در کشور با کمک دولت ایجاد کنید.

    شهردار اهواز: شهر اهواز هنوز بعد از سال‌ها طرح تفصیلی ندارد

    امیری شهردار اهواز نیز با بیان اینکه این شهر هنوز بعد از سال‌ها طرح تفصیلی ندارد، گفت: ما در سکونتگاه‌های غیر رسمی با مشکلات زیادی مواجه هستیم و در خوزستان و اهواز یک گیاه که از کشورهای عربی هم وارد شده کاشته شده که می‌گویند ریشه‌اش به فاضلاب آسیب می‌رساند و بر همین اساس مردم نسبت به قطع این درخت اقدام می‌کنند در حالیکه سبزینگی خوبی دارد و می‌تواند به فضای سبز کمک کند.

    احداث فاز یک متروی اهواز با کمک دولت 

    وی در خصوص سرانجام قطار شهری اهواز نیز با بیان اینکه با حکم دادگاه پیمانکار خلع ید شد، گفت: امیدوارم با کمک دولت بتوانیم فاز یک متروی اهواز را احداث کنیم.

    ایسنا



    مطلب پیشنهادی

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز از انتخاب شهر کرج به عنوان ۱۰ شهر برتر در زمینه عملکرد کلی نوسازی مسکن در سطح کشور خبر داد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *