دوشنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۷:۵۷ قبل از ظهر
  • کد خبر 2262
  • احتمال انحلال شورای لنده
    احتمال انحلال شورای لنده

    انحلال در انتظار یکی از شوراهای شهر کهگیلویه و بویراحمد

    برزن نیوز: سید “عبدالکریم عزیزی”  گفت: امروز پنجشنبه دوم آذرماه جاری برای مشخص نمودن شهردار لنده نشستی با حضور اینجانب و کارشناس دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد در شهر لنده و با حضور اعضای شورای اسلامی و مسوولان محلی برگزار شد.

    وی با تشریح کامل نحوه برگزاری انتخابات شورای اسلامی شهر لنده ، خاطرنشان کرد: تعرفه ها به اعضای شورا تحویل تا آرای موافق و مخالف خود با گزینه پیشنهادی شهردار این شهر که آقای مشهدی زاده است را اعلام کنند.

    مدیرکل دفتر امور شهری و شهرداری های استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: آقایان جرنده و آهنجان به نشانه مخالفت با گزینه پیشنهادی شهرداری لنده ، محل انتخابات را ترک و حاضر به دادن تعرفه آرای خود نشدند و البته آقای جرنده گفت که تعرفه را امشب می نویسم و تحویل می دهم.

    عزیزی با بیان اینکه انتخابات امروز آخرین فرصت شورای شهر لنده برای انتخاب شهردار بود، تصریح کرد: با شرایط پیش آمده ما باید با وزارت کشور مکاتبه ای داشته و نظرنهایی آنان را جویاشده که ببینیم آیا انتخابات امروز مودر تایید هست یا خیر.

    وی گفت: اگر انتخابات امروز مورد تایید وزارت کشور قرار نگیرد براساس قانون شورای اسلامی لنده منحل و شهردار نیز براساس قانون توسط استاندار کهگیلویه و بویراحمد منصوب خواهند شد.

    مدیرکل دفتر امور شهری و شهرداری های استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اظهار نگرانی خود از وضعیت پیش آمده در شورای اسلامی شهر لنده، اظهارداشت:‌ مهلت داده شده  به شورای شهر لنده جهت انتخاب شهردار براساس قانون به اتمام رسیده و فقط بایدمنتظر نظر وزارت کشور در این ارتباط باشیم.

    عزیزی گفت: پنج نفر از اعضای شورای اسلامی شهر لنده در نشست امروز حضور داشتند و البته دونفر از اعضای این شورا جلسه را ترک کردند و باید ببینیم که آیا وزارت کشور این انتخابات را تایید می کنم یا خیر که اگر تایید نکند شورای شهر لنده منحل و تا چهارسال آینده این شهر، شورا نخواهد داشت.این انحلال بخ سود شهر نخواهد بود.

    وی از ارسال پرونده شورای شهر لنده به شورای حل اختلاف استانداری کهگیلویه و بویراحمد و به ریاست شخص استاندار این استان در روزهای آینده خبرداد و خاطرنشان کرد: باید استعلامات لازم اخذ و اظهارنظر درباره وضعیت نهایی شورای شهر لنده با وزارت کشور خواهد بود.

    مدیرکل دفتر امور شهری و شهرداری های استانداری کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این سوال که خروج تعرفه اخذرای توسط اعضای شورای شهر لنده به بیرون از شعبه اخذ رای قانونی است یا غیرقانونی؟ هم ادامه داد: به نظر ما غیرقانونی بوده و البته باید ببینیم که وزارت کشور با توجه به اینکه هر پنج نفر در زمان برگزاری انتخابات در شعبه بوده اند چه تصمیمی می گیرد.

    عزیزی افزود: اگر شورای اسلامی شهر لنده منحل شود شهردار توسط استاندار منصوب می شود.



    مطلب پیشنهادی

    شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت

    شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت

    شهرهای هوشمند فراگیر ملزم به اجرای اصولی برای بهبود کیفیت زندگی ساکنان شهروندان و افزایش استقلال همه افراد از جمله افراد دارای معلولیت هستند تا تمام ویژگی‌های کلیدی شهر هوشمند از جمله حمل‌ونقل، آموزش، اشتغال، امکانات اجتماعی و رفاهی برای همه ساکنان قابل‌دسترس باشد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *