چهارشنبه , ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵:۳۴ بعد از ظهر
  • کد خبر 2265
  • شورای فنی حق کوتاه آمدن از کیفیت ساخت و سازها را ندارد
    شورای فنی حق کوتاه آمدن از کیفیت ساخت و سازها را ندارد

    شورای فنی حق کوتاه آمدن از کیفیت ساخت و سازها را ندارد

    برزن نیوز: اسدالله درویش امیری روز پنجشنبه در شورای برنامه ریزی استان زنجان افزود: برای تمام مسئولان مایه سرافکندگی است که تمام ابنیه، ساختمان ها و پل های این استان و کشور عمر کوتاهی داشته باشند و پیش از زمان بهره برداری فرسوده شوند.
    وی یادآورشد: در زلزله طارم – رودبار سال ۶۹، بیمارستان تازه تاسیس منجیل ویران و مشابه همین حادثه در زلزله کرمانشاه با خراب شدن بیمارستان تازه تاسیس اسلام آباد تکرار شد.
    درویش امیری اظهار کرد: این بناها به دست بخش خصوصی ساخته نشده است و به حتم علت تخریب زودهنگام درست عمل نکردن مهندس ناظر و دستگاه های نظارتی است.
    استاندار زنجان تصریح کرد: چنین عملکردی اعتبار نظام مهندسی ما را زیر سئوال می برد و از همین رو شورای فنی این استان حق کوتاه آمدن از کیفیت هیچ نوع بنا و ساختمانی را ندارد و باید به جدیت در مقابل اهمال کاری ها بایستد.
    وی این نوع سهل انگاری ها را بازی با جان مردم خواند و خاطر نشان کرد: در ارتباط با هر نوع برخورد با سهل انگاری در کیفیت ساختمان ها و ابنیه ها با جدیت از شورای فنی استان دفاع می کنم.
    درویش امیری تاکید کرد: مصالحی که در ساخت بناها و ساختمان ها استفاده می شود، سرمایه ملی این کشور است و سهل انگاری در کیفیت ساخت هر نوع بنایی به دست بخش خصوصی و دولتی معنایی ندارد.
    استاندار زنجان گفت: کدام فرد بی وجدانی است که برای ساختمان بتنی، در ستون به جای استفاده از بتن، از نخاله آجر استفاده می کند؟ کدام مهندس ناظر بی وجدانی و کارفرمای سهل انگار و بی مسئولیتی است که چنین کیفیتی را تایید می کند؟
    وی خاطر نشان کرد: در این استان شورای فنی باید با اقتدار عمل کند و ذره ای از کیفیت هیچ کدام از ساختمان ها کوتاه نیاید.
    درویش امیری ادامه داد: به هر میزان که ضرایب کنترل و نظارت فنی افزایش یابد به همان میزان به سالم و کیفی سازی در پروژه های عمرانی و ساخت و ساز در کشور کمک می شود.
    این واکنش استاندار در پی گزارش مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان از بازرسی های انجام شده از پروژه های عمرانی ملی، ملی با ویژگی های استانی بود.



    مطلب پیشنهادی

    متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران چند؟

    متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران چند؟

    افزایش قیمت مسکن در تهران موجب شده است که بخشی از مستاجران به شهرهای خود بازگردند و برخی دیگر نیز حاشیه نشینی را به شهر نشینی ترجیح دهند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *