پنجشنبه , ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱:۲۷ بعد از ظهر
  • کد خبر 17768
  • ایجاد پایگاه جامع داده‌های مکان‌مند در حوزه شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان
    ایجاد پایگاه جامع داده‌های مکان‌مند در حوزه شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان

    ایجاد پایگاه جامع داده‌های مکان‌مند در حوزه شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان

    به گزارش برزن نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ امیر پورحیدر رئیس اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار داشت: پیاده‌سازی سامانه پایگاه داده اطلاعات مکانی (Web Gis) موجب یکپارچه شدن کلیه اطلاعات پراکنده مکانی در حوزه‌های مختلف می‌شود.

    وی افزود: با توجه به افزایش حجم داده‌های مکان‌مند در حوزه‌های مختلف اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان از جمله (شهرسازی و معماری)، (املاک و حقوقی)، (مهندسی و ساخت) و … همچنین مطابق با نیاز این اداره‌کل، تهیه پایگاه داده جامع مکانی از ضروریات محسوب می‌شود.

    رئیس اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان اذعان داشت: در حال حاضر با تلاش‌های بعمل آمده این سامانه در معاونت شهرسازی و معماری این اداره‌کل اجرایی شده است و برای پیاده‌سازی آن در معاونت‌های “مهندسی و ساخت” و “املاک و حقوقی” نیز نشست‌هایی با هدف نیازسنجی و برنامه‌ریزی با حضور معاونین و کارشناسان مربوطه برگزار شده است.

    وی ایجاد نظم، سازمان یافتن اطلاعات، سهولت و سرعت دسترسی به داده ها، حذف اطلاعات نادرست، نگهداری و حفظ آن‌ها و گزارش آماری دقیق و به روز را از مزایای این پروژه عنوان کرد.



    مطلب پیشنهادی

    متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران چند؟

    متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران چند؟

    افزایش قیمت مسکن در تهران موجب شده است که بخشی از مستاجران به شهرهای خود بازگردند و برخی دیگر نیز حاشیه نشینی را به شهر نشینی ترجیح دهند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *