دوشنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴:۳۰ قبل از ظهر
  • کد خبر 1990
  • آلودگی هوا آسمان خاکستری

    برای آلودگی هوا به همراهی نیازمندیم

    به گزارش یرزن نیوز بهاره آروین عضو شورای شهر تهران در کانال خود خبری در مورد آلودگی هوا منتشر کرد که در این خبر امده: شورای تهران دو دیدار پیرامون بحث آلودگی هوا داشت،در دیدار اول با جناب آقای سیدمحمدعلی افشانی، معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزارت کشور بود که در طبقه یازدهم این وزارتخانه صورت گرفت. در این دیدار، از آقای افشانی، همراهی وزارت کشور با تصویب مقررات مختلف در جهت حل مساله آلودگی هوا را خواستار شدم، به خصوص مقرراتی که ناظر بر اخذ عوارض خواهند بود و بدون همراهی و موافقت این وزارتخانه امکان تصویب و اجرایی شدن نخواهند داشت. مقرراتی مانند اخذ عوارض‌های احتمالی از تردد خودروهای تک‌سرنشین در ساعت اوج ترافیک در معابر پرتردد یا موارد دیگری از این دست. به هرحال، از ایشان به عنوان یکی از مسئولین موثر در سیاست‌گذاری در زمینه آلودگی هوا، در الویت‌ قرار دادن حل این مساله را خواستار شدم.

    دیدار دوم اعضای شورا در روز شنبه (۱۳/۸/۹۶) با سردار رحیمی رئیس نیروی انتظامی، و سردار مهماندار رئیس پلیس راهور تهران بود که در مرکز راهنمایی و رانندگی واقع در خیابان آزادی و به دعوت سردار مهماندار انجام شد. در این دیدار، اعضای شورا ضمن بازدید از مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک، در جریان کارکردهای مختلف ۱۳۰۰ دوربین‌ نصب شده در سطح شهر قرار گرفتند. در این نشست نیز، محور صحبت و درخواست من، همراهی نیروی انتظامی و پلیس راهور در اجرای جدی قوانین و مقررات بود چراکه تصویب بهترین مقررات بدون اجرا هیچ کارکرد و ثمری نخواهد داشت و در این زمینه شهرداری و شورای شهر بدون هماهنگی با نیروی اجرای قوانین و مقررات یعنی نیروی انتظامی و پلیس راهور هیچ توفیقی در حل معضل آلودگی هوا نخواهند داشت.

    آروین افزود امروز دوشنبه (۹۶/۸/۱۵) در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر تهران با رئیس‌جمهور، به دلیل محدودیت زمان فقط برای روسای کمیسیون‌ها فرصت صحبت فراهم بود و در این میان، سرکار خانم صدراعظم نوری، رئیس محترم کمیسیون سلامت و محیط‌زیست شورای شهر، در صحبت‌های خود بر مساله آلودگی هوا متمرکز شدند و جدیت و هدف‌گذاری دولت در حل این مساله را خواستار شدند چراکه بیش از ۸۰ درصد سیاست‌گذاری اثربخش در این حوزه در اختیار دولت است. ایشان پیگیری دولت در تولید موتورسیکلت‌های برقی، نصب فیلتر دوده در خودروهای دیزلی و پرداخت تسهیلات برای تعویض خودروهای فرسوده را به عنوان بخشی از راهبردهای حل مساله آلودگی هوا از رئیس‌جمهوری محترم خواستار شدند.



    مطلب پیشنهادی

    شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت

    شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت

    شهرهای هوشمند فراگیر ملزم به اجرای اصولی برای بهبود کیفیت زندگی ساکنان شهروندان و افزایش استقلال همه افراد از جمله افراد دارای معلولیت هستند تا تمام ویژگی‌های کلیدی شهر هوشمند از جمله حمل‌ونقل، آموزش، اشتغال، امکانات اجتماعی و رفاهی برای همه ساکنان قابل‌دسترس باشد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *