یکشنبه , ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰:۰۲ قبل از ظهر
  • کد خبر 20144
  • بیشترین درخواست مردم در طرح من شهردارم چیست؟ | این ۶ مورد سر لیست دغدغه تهرانی هاست

    بیشترین درخواست مردم در طرح من شهردارم چیست؟ | این ۶ مورد سر لیست دغدغه تهرانی هاست

    مجید باقری از شکسته شدن رکورد مشارکت شهروندان در طرح من شهردارم۲ داد و گفت: طرح “من شهردارم۲ ” با همت تمام همکاران در حال انجام است که دو اتفاق خوب را در این طرح شاهد هستیم. الحمدالله در این دوره رکورد مشارکت مردم نسبت به دوره قبلی “من شهردارم” شکسته شد. در “من شهردارم یک” که اولین سال اجرای این طرح بود، در کل زمان اجرای طرح، حدود ۳۶۰ هزارنفر مشارکت کردند، اما امسال که دومین سال اجرای طرح است، در همان هفته اول به این تعداد از مشارکت شهروندان رسیده‌ایم که این موضوع برای همکاران ما بسیار دلگرم کننده است و آنها را برای ادامه کارهرچه بیشتر ترغیب و تشویق می کند.

    معاون شهردار تهران ادامه داد: در واقع به اشتراک گذاشته شدن فایل های طرح “من شهردارم” در شبکه های اجتماعی بسیار زیاد و ما فوق تصور و انتظارات ما است. در واقع این حجم بالای اشتراک گذاری طرح در فضای مجازی هم کار خود مردم است. بدیهی است که در هر فرآیندی برای جلب مشارکت یکسری رقابت ها ایجاد می شود. در اجرای این طرح هم از جمله بین مناطق رقابت هایی را ایجاد کرده ایم سازمان ها و شرکت های شهرداری تهران وارد موضوع شده اند. برای مثال همکاران ما در سازمان میادین و میوه و تره بار شهر تهران، فضاهایی را برای توضیح این طرح به مردم اختصاص داده اند. یا در مراکز معاینه فنی مکان‌هایی در نظر گرفته شده است تا کسانی که به این مراکز مراجعه می‌کنند، در مدت زمان انتظار برای انجام کار، با طرح “من شهردارم” آشنا شوند. همچنین در فروشگاه های شهروند هم چنین فضاهایی ایجاد شده است. علاوه بر این با مدارس ارتباط گرفته شده است و همکاران ما با مراجعه به مدارس طرح”من شهردارم” را در آنجا برای دانش آموزان توضیح می‌دهند.

    او در خصوص اینکه بیشتر چه مواردی در طرح من شهردارم ۲ از طرف مردم درخواست شده است، گفت: وقتی شهرداری تهران میزان پروژه هایی که در این دوره به رای و نظر مردم گذاشته را نسبت به دوره قبل افزایش داده و به حدود ۳۷۰۰ پروژه رسانده و هم از منظر اعتباری شاهد افزایش نسبت به دوره قبل هستیم و ۸ هزار ۸۰۰ میلیارد تومان برای این دوره در نظر گرفته شده است، نشان دهنده این است که همه ما دست در دست یکدیگر داده و می‌خواهیم که طرح “من شهردارم” موفق باشد.

    معاون شهردار تهران توضیح داد: سایت یک بخشی دارد که بر اساس آن مردم در خلال رای دادن به پروژه‌های دارای اولویت، اگر ایده جدیدی داشته باشند هم می‌توانند آن را هم مطرح کنند تا به رای گذاریم. در مجموع موارد مربوط به توسعه محله‌ای از جمله تاسیس ایستگاه آتش نشانی و راه اندازی میادین میوه و تره بار، بوستان‌ها، بوستان‌های مادر و کودک، اصلاح هندسی و به سازی معابر و میادین، آب‌های سطحی، زیباسازی بیشترین موارد را شامل می‌شود.

    همشهری آنلاین


    مطلب پیشنهادی

    انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز برای اشخاص غیرتجاری مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود

    انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز برای اشخاص غیرتجاری مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود

    طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز برای اشخاص غیرتجاری ‌مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *