سه شنبه , ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵:۰۳ قبل از ظهر
  • کد خبر 1823
  • همدان

    تشکیل دومین جلسه کارشناسی کارگروه طرح جامع کلان شهر همدان

     

    مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان از تشکیل دومین جلسه کارشناسی کارگروه طرح جامع کلان شهر همدان در محل اداره کل راه و شهرسازی  با حضور اعضاء خبر داد.

    به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان ،” مهندس فرهاد فرزانه” در این جلسه به بیان اصول کلی و چارچوبهای تهیه طرح اشاره نمود و بیان داشت:  پیرو اولین جلسه که با موضوع میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری تشکیل شد این جلسه نیز برای آشنایی مشاور با دیدگاههای اعضاء و اطلاع از مطالعات ارگانهای مختلف با موضوع کالبدی – فضایی تشکیل شده واعضاء می توانند نظرات و دیدگاه های خود را در این زمینه ابراز نمایند.

    وی در ادامه به اهمیت مباحث کالبدی – فضایی در طراحی و برنامه ریزی کلان شهر همدان اشاره و اظهار نمود:  باید نسبت به ساختار و سازمان فضایی شهر متناسب با کارکرد ،پیشینه و شکل شهر و نقش های آن در آینده اهتمام نمود.

    وی افزود: باید در طرح جامع نسبت به جانمایی مناسب کاربریها ،دسترسی هاو منطقه بندی  آنها  از جمله کاربری های اداری و نحوه پراکنش آنها ، خرده فروشیها ،مدارس غیر انتفاعی ،حداقل تفکیک در شهرو حریم آن ،محله محوری توجه شده و مشاور طرح جامع باید راهبردها و راهکارهای مناسب در این زمینه ها ارائه نماید. در ادامه  نماینده مهندس مشاور و هریک از اعضاء به بیان دیدگاه های خود در حوزه کالبدی – فضایی پرداختند واهمیت آن را در مطالعات طرح جامع یادآور شده و بیان داشتند که باید با آسیب شناسی طرح های گذشته از همه مطالعات انجام شده در این زمینه و ظرفیتهای موجود در تدوین طرح استفاده شود.

    همچنین در این جلسه تاکید داشتند که پدافند غیر عامل در توزیع کاربریها ،جهات توسعه شهر، حفظ باغات ،حفظ دید و منظر،، ضوابط ارتفاعی مختلف برای شهر، بلند مرتبه سازی، احیای رود دره ها ، نحوه مشارکت مردمی در تهیه طرح، ایجاد امنیت از طریق طراحی محیطی و توجه به شاخص های شهر انسانی و شهر سبز پایدار در مطالعات طرح جامع مورد توجه قرار گیرد و راهبردها و راهکارهایی برای آنها در طرح آتی پیش بینی شود.



    مطلب پیشنهادی

    بتن نفوذپذیر؛ راه نجات شهرها از رواناب

    بتن نفوذپذیر؛ راه نجات شهرها از رواناب

    تغییرات اقلیمی شدید منجر به وقوع سیل‌های ویرانگر در شهرها شده است و نحوه سنگ‌فرش خیابان‌ها که مانع نفوذ آب به داخل زمین می شود نیز در تشدید این موضوع بی‌تاثیر نیست. طی چند سال گذشته استفاده از بتن نفوذپذیر به‌عنوان راه‌حلی برای مقابله با این چالش و نجات شهرها مطرح شده است.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *