یکشنبه , ۷ تیر ۱۴۰۵ - ۱۲:۵۶ بعد از ظهر
  • کد خبر 23858
  • تهران، عضو جدید هیئت اجرایی سازمان جهانی شهرها شد

    تهران، عضو جدید هیئت اجرایی سازمان جهانی شهرها شد

     در کنگره جهانی ۲۰۲۶ و اجلاس رهبران محلی و منطقه‌ای در طنجه مراکش، مریم اردبیلی، رئیس مرکز امور زنان و خانواده شهرداری و مشاور شهردار تهران به عنوان عضو جدید هیئت اجرایی این سازمان انتخاب شد.

    این انتخاب، گامی مهم در جهت ارتقاء جایگاه بین‌المللی تهران محسوب می‌شود و این کلانشهر را در کانون تصمیم‌گیری‌های جهانی پیرامون حکمرانی شهری قرار می‌دهد. مأموریت اصلی سازمان UCLG، ارتقای حاکمیت دموکراتیک محلی و تقویت نقش دولت‌های محلی و منطقه‌ای در پیاده‌سازی دستورکارهای جهانی از جمله اهداف توسعه پایدار، توافق‌نامه پاریس و دستورکار جدید شهری است.

    هیئت اجرایی UCLG به عنوان نهاد کلیدی، نقشی تعیین‌کننده در تدوین راهبردها ایفا می‌کند. چشم‌انداز این سازمان بر ترویج دموکراسی محلی، تحقق انسجام سرزمینی، تقویت ظرفیت دولت‌های محلی برای مقابله با چالش‌های جهانی و پیشبرد عدالت اجتماعی و مشارکت مردمی از پایین به بالا استوار است. این اجلاس از ۳۱ خرداد تا ۳ تیر در طنجه برگزار شد.



    مطلب پیشنهادی

    زلزله مرگبار ونزوئلا؛ بزرگ‌ترین فاجعه لرزه‌ای این کشور در بیش از یک قرن اخیر

      برزن نیوز: ونزوئلا طی روزهای گذشته شاهد یکی از ویرانگرترین زمین‌لرزه‌های تاریخ معاصر خود …

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *