شنبه , ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۹:۳۹ بعد از ظهر
  • کد خبر 3575
  • توافق سه‌جانبه برای راه‌اندازی گردشگری دریایی در خوزستان
    توافق سه‌جانبه برای راه‌اندازی گردشگری دریایی در خوزستان

    توافق سه‌جانبه برای راه‌اندازی گردشگری دریایی در خوزستان

    طی سفر علی‌اصغر مونسان، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، به شهرستان‌های آبادان و خرمشهر توافق‌نامه‌ای مبنی بر راه‌اندازی گردشگری دریایی در خوزستان میان این سازمان، استانداری خوزستان و سازمان بنادر و کشتیرانی به امضا رسید.
     رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حاشیه مراسم امضای توافق نامه با سازمان بنادر و کشتیرانی و استانداری برای راه‌اندازی گردشگری دریایی در خوزستان اظهار کرد: پهنه دریایی در شمال و جنوب کشور، ظرفیت بی‌نظیری را برای جابه‌جایی کالا و گردشگری به وجود آورده است.
    مونسان افزود: اکنون در کنار سازمان بنادر و دریانوردی و وزارت راه و شهرسازی در تلاش هستیم تا با برنامه‌ریزی در این زمینه و در گام نخست، گردشگری دریایی را در کشور رونق بخشیم.
    وی با ابراز امیدواری از رونق گردشگری دریایی در خوزستان بیان کرد: امید است که این نوع گردشگری را که شدنی و با حداقل امکانات میسر بوده و رونقی برای اهواز، آبادان و خرمشهر است، بر رودخانه کارون به ثمر برسانیم.
    معاون رییس جمهوری با بیان این که گردشگری در سراسر جهان فرابخشی است گفت: از آن جایی که هر موضوعی می‌تواند رویدادی برای گردشگری ایجاد کند، شکوفایی بخش گردشگری تنها با کمک بخش‌‌های مختلف میسر شده و بنابراین نیاز است که حوزه‌های مختلف همکاری کنند تا با کمک یکدیگر گردشگری رودخانه‌ای در کارون رونق گیرد.
    مونسان ادامه داد: در حوزه گردشگری دریایی در کشور تاکنون یا مشکل ایجاد شده یا گام‌های کوچکی برداشته شده ولی گردشگری آبی در خوزستان می‌تواند پایلوت خوبی برای همکاری بین بخشی باشد و رونق گردشگری را در خوزستان به دنبال خواهد داشت.
    در ادامه محمد راستاد، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، نیز گفت: خوزستان برای گردشگری دریایی و رودخانه‌ای سرشار از ظرفیت بوده و این سازمان آمادگی دارد تا تسهیلات آسان و سهل الوصول را در سطح استان به فعالان گردشگری دریایی، شناورهای گردشگری دریایی و ارائه دهندگان بسته‌های رونق گردشگری دریایی، اعطا کند.
    وی ابراز امیدواری کرد: بتوانیم در فاز نخست گردشگری رودخانه‌ای را بین اهواز، آبادان و خرمشهر بررسی و احیا کنیم و اگر ظرفیت و امکانات وجود داشته باشد، انتقال کالا و بار را در مرحله بعد اجرایی کنیم.
     راستاد گفت: سازمان بنادر و دریانوردی موافق الحاق بندر چوئبده و اروند کنار به منطقه آزاد اروند بوده و امید است جلسات هماهنگی به زودی برگزار شده و به جمع‌بندی نهایی در این زمینه برسیم.
    غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان، هم در حاشیه این مراسم بیان کرد: در بحث گردشگری در استان، تاکنون تدابیر و تمهیداتی اندیشیده شده و اکنون از خرمشهر تا دارخوین امکان کار گردشگری و حمل و نقل دریایی وجود دارد ولی باید تمهیدات بیشتری اندیشیده شود.
    او با اشاره به انجام مطالعات بیشتر برای کار تفریحی و همچنین امکان انتقال بار به صورت دریایی تا شهر اهواز تصریح کرد: این مطالعات با همکاری سازمان گردشگری کشور، سازمان بنادر و دریانوردی کشور و وزارت راه و شهرسازی کشور و با محوریت آقای مونسان صورت می‌گیرد.
    وی با بیان این که توافق اولیه برای الحاق دو بندر چوئبده و اروند کنار به منطقه آزاد اروند صورت گرفته گفت: منطقه آزاد اروند مایل است تا این دو بندر را در محدوده خود قرار داده و آنها را فعال کند که البته این موضوع از نظر تجاری و گردشگری برای خوزستان بسیار لازم است بنابراین توافق اولیه صورت گرفته و در هفته‌های آینده پس از انعقاد، این تفاهم‌نامه به دولت ارائه می‌شود.
    شریعتی با اشاره به توافق سازمان میراث‌فرهنگی، سازمان بنادر و کشتیرانی و استانداری خوزستان برای راه‌اندازی گردشگری دریایی در این استان عنوان کرد: در خوزستان در زمینه گردشگری دریایی، رودخانه‌ای و تالابی ظرفیت زیادی وجود دارد که می‌تواند و باید شکوفا شوند به همین دلیل توافق‌نامه‌ای در این زمینه صورت گرفت.
    وی ادامه داد: سازمان آب و برق به عنوان متولی رودخانه‌ها نیز تاکنون مطالعات و اقدامات خوبی در بحث گردشگری انجام داده که به عنوان ضلع چهارم وارد کار می‌شود.


    مطلب پیشنهادی

    طرح ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد

    اصلاح طرح ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی در مجلس

    نمایندگان مجلس جهت تامین نظر شورای نگهبان، طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی را اصلاح کردند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *