سه شنبه , ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵:۴۸ قبل از ظهر
  • کد خبر 4534
  • با اشاره به برگزاری دومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند اظهار کرد: در همایش تهران هوشمند دستاوردهایی‌ را که طی ماه‌های اخیر در شهرداری تهران به آن‌ها دست یافتیم، عرضه خواهیم کرد. وی افزود: این همایش محفلی برای گفتمان‌های شهری مدیران از شهرهای مختلف است که در این همایش حضور یافته‌اند. فرجود با بیان اینکه شرکت کنندگان از بخش‌های خصوصی و دولتی دستاوردهای‌ خود را عرضه خواهند کرد، تصریح کرد: این شرکت کنندگان محورهای کلیدی، چالش‌ها و راهکارهای‌ موجود برای هوشمندسازی‌ شهرها‌ را ارائه خواهند کرد و مسیری را که باید طی کنیم بررسی خواهیم کرد. رئیس سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری تهران با تأکید بر اینکه در همایش امسال دنبال راهکارهای عملی برای رسیدن به شهر هوشمند هستیم، خاطرنشان کرد: حرکت به سمت شهر هوشمند یک مسیر است و هر شهری باید اولویت‌های خود را انتخاب و در حوزه‌های مختلف مانند محیط زیست‌ و حمل و نقل شهر هوشمند باید بر مبنای آن‌ها خود را ارزیابی و ارائه کند. وی با بیان اینکه هر شهری در یک سطحی‌ از هوشمند بودن قرار دارد، گفت: نمی‌توان گفت شهری مطلقاً هوشمند است یا مطلقاً هوشمند نیست و آنچه که ما امسال در این همایش بررسی می‌کنیم با 10 نشست تخصصی در حوزه‌های مختلف انجام خواهد شد و در همه این‌ها شاخص‌های مربوطه را بررسی می‌کنیم و در نهایت در برنامه‌ای که برای تهران می‌نویسیم، اولویت‌ها را ارزیابی خواهیم کرد و برای اجرایی شدن آن نظر افراد خبره‌ در این کار را دریافت خواهیم کرد. فرجود در خصوص مهم‌ترین شاخص‌های شهر هوشمند ادامه داد: شهر هوشمند دارای 70 تا 80 شاخص کلیدی است، اما به صورت مشخص شهر هوشمند شهری است که بر مبنای داده تعریف می‌شود و مدیریت شهر در آن با مشارکت شهروندان رخ می‌دهد و از فناوری‌های نوین ارتباطی استفاده می‌شود و همه آن‌ها هدفی جز رفاه و زیست‌پذیری ندارند. رئیس سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری تهران با تأکید بر اینکه همایش امسال نسبت به سال گذشته کاربردی‌تر است، گفت: امسال در مورد هر کدام از مسائلی که شهرها به آن بر خورده‌اند، بیشتر صحبت خواهیم کرد. وی افزود: در حوزه سرمایه‌گذاری و ورود بخش خصوصی برای هوشمندسازی‌ شهر چالش‌های جدی داریم و در این همایش به آن پرداخته خواهد شد. فرجود در پایان با بیان اینکه در تهران هوشمند اولویت‌ها مشخص شده است، خاطرنشان کرد: متأسفانه هنوز در شهرهای دیگر اولویت‌ها مشخص نشده است.
    با اشاره به برگزاری دومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند اظهار کرد: در همایش تهران هوشمند دستاوردهایی‌ را که طی ماه‌های اخیر در شهرداری تهران به آن‌ها دست یافتیم، عرضه خواهیم کرد. وی افزود: این همایش محفلی برای گفتمان‌های شهری مدیران از شهرهای مختلف است که در این همایش حضور یافته‌اند. فرجود با بیان اینکه شرکت کنندگان از بخش‌های خصوصی و دولتی دستاوردهای‌ خود را عرضه خواهند کرد، تصریح کرد: این شرکت کنندگان محورهای کلیدی، چالش‌ها و راهکارهای‌ موجود برای هوشمندسازی‌ شهرها‌ را ارائه خواهند کرد و مسیری را که باید طی کنیم بررسی خواهیم کرد. رئیس سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری تهران با تأکید بر اینکه در همایش امسال دنبال راهکارهای عملی برای رسیدن به شهر هوشمند هستیم، خاطرنشان کرد: حرکت به سمت شهر هوشمند یک مسیر است و هر شهری باید اولویت‌های خود را انتخاب و در حوزه‌های مختلف مانند محیط زیست‌ و حمل و نقل شهر هوشمند باید بر مبنای آن‌ها خود را ارزیابی و ارائه کند. وی با بیان اینکه هر شهری در یک سطحی‌ از هوشمند بودن قرار دارد، گفت: نمی‌توان گفت شهری مطلقاً هوشمند است یا مطلقاً هوشمند نیست و آنچه که ما امسال در این همایش بررسی می‌کنیم با ۱۰ نشست تخصصی در حوزه‌های مختلف انجام خواهد شد و در همه این‌ها شاخص‌های مربوطه را بررسی می‌کنیم و در نهایت در برنامه‌ای که برای تهران می‌نویسیم، اولویت‌ها را ارزیابی خواهیم کرد و برای اجرایی شدن آن نظر افراد خبره‌ در این کار را دریافت خواهیم کرد. فرجود در خصوص مهم‌ترین شاخص‌های شهر هوشمند ادامه داد: شهر هوشمند دارای ۷۰ تا ۸۰ شاخص کلیدی است، اما به صورت مشخص شهر هوشمند شهری است که بر مبنای داده تعریف می‌شود و مدیریت شهر در آن با مشارکت شهروندان رخ می‌دهد و از فناوری‌های نوین ارتباطی استفاده می‌شود و همه آن‌ها هدفی جز رفاه و زیست‌پذیری ندارند. رئیس سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری تهران با تأکید بر اینکه همایش امسال نسبت به سال گذشته کاربردی‌تر است، گفت: امسال در مورد هر کدام از مسائلی که شهرها به آن بر خورده‌اند، بیشتر صحبت خواهیم کرد. وی افزود: در حوزه سرمایه‌گذاری و ورود بخش خصوصی برای هوشمندسازی‌ شهر چالش‌های جدی داریم و در این همایش به آن پرداخته خواهد شد. فرجود در پایان با بیان اینکه در تهران هوشمند اولویت‌ها مشخص شده است، خاطرنشان کرد: متأسفانه هنوز در شهرهای دیگر اولویت‌ها مشخص نشده است.

    حمل و نقل عمومی و زیست پذیری اولویت‌های تهران هوشمند هستند

    محمد فر‌جود رئیس سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری تهران با اشاره به برگزاری دومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند اظهار کرد: در همایش تهران هوشمند دستاوردهایی‌ را که طی ماه‌های اخیر در شهرداری تهران به آن‌ها دست یافتیم، عرضه خواهیم کرد.

    وی افزود: این همایش محفلی برای گفتمان‌های شهری مدیران از شهرهای مختلف است که در این همایش حضور یافته‌اند.

    فرجود با بیان اینکه شرکت کنندگان از بخش‌های خصوصی و دولتی دستاوردهای‌ خود را عرضه خواهند کرد، تصریح کرد:  این شرکت کنندگان محورهای کلیدی، چالش‌ها و راهکارهای‌ موجود برای هوشمندسازی‌ شهرها‌ را ارائه خواهند کرد و مسیری را که باید طی کنیم بررسی خواهیم کرد.

    رئیس سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری تهران با تأکید بر اینکه در همایش امسال دنبال راهکارهای عملی برای رسیدن به شهر هوشمند هستیم، خاطرنشان کرد: حرکت به سمت شهر هوشمند یک مسیر است و هر شهری باید اولویت‌های خود را انتخاب و در حوزه‌های مختلف مانند محیط زیست‌ و حمل و نقل شهر هوشمند باید بر مبنای آن‌ها خود را ارزیابی و ارائه کند.

    وی با بیان اینکه هر شهری در یک سطحی‌ از هوشمند بودن قرار دارد، گفت: نمی‌توان گفت شهری مطلقاً هوشمند است یا مطلقاً هوشمند نیست و آنچه که ما امسال در این همایش بررسی می‌کنیم با ۱۰ نشست تخصصی در حوزه‌های مختلف انجام خواهد شد و در همه این‌ها شاخص‌های مربوطه را بررسی می‌کنیم و در نهایت در برنامه‌ای که برای تهران می‌نویسیم، اولویت‌ها را ارزیابی خواهیم کرد و برای اجرایی شدن آن نظر افراد خبره‌ در این کار را دریافت خواهیم کرد.

    فرجود در خصوص مهم‌ترین شاخص‌های شهر هوشمند ادامه داد: شهر هوشمند دارای ۷۰ تا ۸۰ شاخص کلیدی است، اما به صورت مشخص شهر هوشمند شهری است که بر مبنای داده تعریف می‌شود و مدیریت شهر در آن با مشارکت شهروندان رخ می‌دهد و از فناوری‌های نوین ارتباطی استفاده می‌شود و همه آن‌ها هدفی جز رفاه و زیست‌پذیری ندارند.

    رئیس سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری تهران با تأکید بر اینکه همایش امسال نسبت به سال گذشته کاربردی‌تر است، گفت: امسال در مورد هر کدام از مسائلی که شهرها به آن بر خورده‌اند، بیشتر صحبت خواهیم کرد.

    وی افزود: در حوزه سرمایه‌گذاری و ورود بخش خصوصی برای هوشمندسازی‌ شهر چالش‌های جدی داریم و در این همایش به آن پرداخته خواهد شد.

    فرجود در پایان با بیان اینکه در تهران هوشمند اولویت‌ها مشخص شده است، خاطرنشان کرد: متأسفانه هنوز در شهرهای دیگر اولویت‌ها مشخص نشده است.



    مطلب پیشنهادی

    با خرید امتیاز نهضت ملی گرفتار نشوید؛ احتمال سلب پروژه مسکن

    با خرید امتیاز نهضت ملی گرفتار نشوید؛ احتمال سلب پروژه مسکن

    ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی از وعده‌های انتخاباتی ریاست جمهوری سید ابراهیم رییسی بود؛ …

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *