دوشنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۹:۳۶ قبل از ظهر
  • کد خبر 18266
  • ­تاکید معاون قوه قضاییه بر حمایت از اقتصاد روستا
    روستاها، کانون ثروت آفرینی و رونق اقتصادی

    روستاها، کانون ثروت آفرینی و رونق اقتصادی

    مهران فاطمی استاندار یزد در نشست مشترک با روسای شورای‌های اسلامی روستایی استان روستا‌ها را کانون ارزش آفرینی و ثروت آفرینی خواند و گفت: یکی از برنامه‌های مورد پیگیری دهیاران و شورا‌های اسلامی روستایی باید جذب سرمایه گذار و هدایت سرمایه آن‌ها جهت کارآفرینی و ایجاد رونق اقتصادی در روستا‌ها باشد.

    او به ضرورت تمهید شرایطی برای بازگشت جمعیت به روستا‌ها و احیای آن‌ها اشاره کرد و افزود: سرزندگی یک روستا و پیشرفت و تعالی آن در گرو برنامه ریزی درست، انتخاب دهیار توانمند، خلاق و پیگیر و نیز برقراری تعامل خوب و سازنده بین شورا، دهیار و بخشدار است.

    استاندار یزد با بیان اینکه همه روستا‌های استان باید دارای برنامه و چشم اندازی با افق حداقل ۱۰ ساله باشند، اظهار داشت: روستا‌های استان در قالب طرح‌های هادی صاحب برنامه شوند تا مدیریت بهتری بر اعتبارات آن‌ها صورت گیرد.

    فاطمی به نگاه و توجه ویژه تیم مدیریتی استان به روستا اشاره کرد و گفت: در دور دوم سفر‌های شهرستانی نیز به طور خاص به مسائل روستا‌ها پرداخته خواهد شد.

    استاندار یزد با بیان اینکه جمعیت کم ساکنین روستا نباید دلیلی بر نپرداختن به مسائل آن روستا باشد، اظهارداشت: باید اعتبارات ما به سمت روستا‌ها هدایت شود، زیرا روستا‌ها مولد و کانون امنیت و فرهنگ هستند.

    در ابتدای این نشست روسای شورا‌های اسلامی روستایی استان به بیان مشکلات منطقه خود در بخش‌های مختلف پرداختند.



    مطلب پیشنهادی

    شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت

    شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت

    شهرهای هوشمند فراگیر ملزم به اجرای اصولی برای بهبود کیفیت زندگی ساکنان شهروندان و افزایش استقلال همه افراد از جمله افراد دارای معلولیت هستند تا تمام ویژگی‌های کلیدی شهر هوشمند از جمله حمل‌ونقل، آموزش، اشتغال، امکانات اجتماعی و رفاهی برای همه ساکنان قابل‌دسترس باشد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *