یکشنبه , ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۳:۲۵ قبل از ظهر
  • کد خبر 896
  • شبکه هوشمند حمل و نقلی Ha:Mo:  در شهر تویوتای ژاپن

     

    در شهر تویوتا، یک شبکه اجتماعی به نام هامو Ha:Mo برای استفاده بهینه از اتومبیل­ ها، ماشین شخصی و شبکه حمل و نقل عمومی طراحی شده است که بر روی گوشی­ های تلفن همراه نصب می­شود. از اکتبر سال ۲۰۱۴، در اجرای این شبکه در شهر تویوتا، شرکت تویوتا خدمات اطلاعاتی برای حمایت از حمل­و­نقل کم­کربن و صرفه­ جو اجرا کرده است. در شبکه گردش هامو، ارزش اشتراکی خیلی بالایی ایجاد می­شود که حمل­ ونقل عمومی را تکمیل نموده و برای حرکت و دسترسی با حداقل یک مایل خدمات می­دهد. شبکه هامو در حال حاضر در تدوام عملکرد پیوند تقریبا ۳۰ ایستگاه با ارزش ۱۰۰ را برقرار می­نماید. شرکت تویوتا، در اوایل اکتبر ۲۰۱۴، در پیوند با شرکای محلی، برنامه سه ساله اشتراک سفر و با استفاده از وسایل نقلیه برقی خیلی فشرده با نام “هامو” شروع کرد. شرکت تویوتا استفاده از سیستم اشتراکی ۳۵ وسیله نقلیه را تامین می­نماید که هرکدام از برق فشرده TOYOTA i-ROAD و COMS بهره می­برند که توسط خود شرکت تویوتا تولید می­شوند (JSCA,2015).

    زمانی که راهنمای مسیر مرسوم، با قطار یا ماشین تقسیم شده بود، شبک هاجتماعی “هامو” ماشین، قطار، اتوبوس، و خودروی شخصی و شبکه هامو را ترکیب می­نماید و مسیرها با نظم زیست­محیطی (میزان انتشار گاز co2) با در نظر گرفتن زمان و هزینه نشان می­دهد. همچنین با یکپارچه­ سازی اطلاعات از سیستم موقعیت­یاب اتوبوس، بطور جداگانه برنامه­ زمانی و موقعیت حرکت هر اتوبوس را پیشنهاد می­دهد که می­توان آن را با یک لیست چک کرد. به علاوه زمانی که ازدحام ترافیکی پیش­بینی می­ شود با ثبت “مسیر من”، پیامی با توجه به ازدحام و تغییر ترافیکی ارسال می­شود. شبکه هامو برای سفرهای کوتاه در شهر مناسب و برای انتقال آسان به حمل­ونقل عمومی خوب است. فشردگی شبکه هامو آن­ را برای اتصال بهتر ایستگاه های بعدی هامو به ایستگاههای حمل­ونقل عمومی نزدیک به مقصد آسان­تر می­نماید. این شبکه در مقایسه با استفاده از خودروی شخصی، علاوه بر مزایای اجتماعی، صرفه­ جویی در زمان و مصرف انرژی، کاهش ازدحام ترافیکی را به همراه دارد (JSCA,2015).

     

    شبکه اجتماعی حمل­ ونقل Ha:Mo، شبکه­ ای که خودروهای اشتراکی تویوتا، خودروهای شخصی، اتوبوس و قطار را به هم پیوند می­دهد.



    مطلب پیشنهادی

    نخاله‌هایی که دیگر مخرب نیستند

    نخاله‌هایی که دیگر مخرب نیستند

    زیبایی بصری شهر و کاهش آلودگی‌هایی که زندگی انسان‌ها را تحت تاثیر قرار می ‌دهد از دیر باز مورد توجه شهروندان و مدیریت شهری بوده اما موضوع نخاله‌های ساختمانی از آن دست آلودگی‌های محیطی زیستی است که شهرهای روبه توسعه با آن دست و پنجه نرم می‌کند. در گزارش زیر به بررسی فرآیند بازیافت و چگونگی برخورد با این چالش مخرب پرداخته‌ایم.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *