یکشنبه , ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۹:۰۵ قبل از ظهر
  • کد خبر 889
  • باید بدانیم در شورا چه میگذرد!

    دکتر محمد عدالتخواه  با طرح این پیشنهاد به خبرنگار برزن نیوز افزود:یکی از کارهایی که در تمام دنیا وجود دارد شفاف سازی است. نمایندگان، مردم و شهروندان را غریبه نمیداند،آنها نماینده مردم هستند. ما در ایران هم نمونه آن را داریم ، در مجلس شورای اسلامی همیشه تمام صحبت های صحن علنی را پخش می کنند، البته شاید بهتر باشد جلسات کمیسیون ها هم پخش شوند، تا مردم بیشتر در جریان امور باشند. در هر صورت مردم و شهروندان باید در جریان امور قرار بگیرند.

    باید روی این پیشنهاد کار شود، رسانه ها آن را منعکس کنند. افراد زیادی موافق این پیشنهاد هستند، باید تلاش شود این پیشنهاد بدل به قانون شود که اجرا نکردنش جرم محسوب شود. چرا که حالا پخش نکردنش جرم محسوب نمی شود.

    البته اجرای آن هزینه کمی هم دارد ، که به هر صورت برای آگاهی مردم باید تامین شود. و اگر پیشنهادی در این زمینه هست مطرح شود.

    در تمام دنیا مردم عادی می توانند به مجالس بروند و از نزدیک در جریان  روند تصمیم گیری ها  قرار بگیرند.

    مثلا اگر نماینده هایی  در مجلس مخالف قانونی هستند دلایل آن را به مردم بگوید. به مردم بگوید چرا با برج باغ موافقت کردیم و چه بحث هایی صورت گرفته است.اگراین موارد شفاف باشد در رای گیری و انتخابات اثر دارد.

    بهرحال این پیشنهاد باید به صورت جدی دنبال شود، حتی پیشنهاد می دهم کمپینی برای طرفداری از این پیشنهاد راه اندازی شود و به خواستی عمومی بدل گردد.

    _در دوره چهارم در زمان تبلیغات آقای حافظی این ایده را مطرح کردند، اما چه شد که عملا در چهار سال این ایده پیگیری نشد؟

    متاسفانه این کار انجام نشد، آقای حافظی ضمن اینکه کارهای خوبی هم انجام دادند اما ما در جریان همه ی امور ایشان نیستیم و نمیتوان در مورد همه ی کارهای ایشان نظر داد.

    البته من چنین پیشنهادی رو به یاد ندارم، اما اگر مطرح بوده باید از ایشان پرسیده شود چرا پیگیر این پیشنهاد نبودند. اینکه نشد، یا پیگیر نشدند را باید برای مردم بگویند.

    این مدرس دانشگاه در ادامه در باره برج باغ ها صحبت کردند وی  عنوان کرد: در مورد باغات آقای حقانی عنوان کردند که ما خواستیم اما مشکل مالکیت داشتیم. مالکیت محترم است ولی یادمان باشد این املاک اگر قیمت پیدا کردند به خاطر هزیزنه هایی بود که از جیب مردم انجام شدند.باغ به خودی خود ارزش پیدا نمی کند، آیا باغ هایی که در روستا ها هستند قیمت سرسام آوری دارند؟ در تهران به خاطر هزینه های زیر بنایی که از پول بیت المال و مردم هزینه شده ارزش پیدا کرده اند.

    پس اگر ملکی ارزش افزوده پیدا کرده باید بخشی از آن را پرداخت کند،قیمت  ملک به خودی خود که بالا نرفته است.به خاطر باغ او نیست بلکه به خاطر هزینه هایی است که انجام گرفته است و راه هایی است که با پول بیت المال کشیده شده است، مردم و شهروندان باید مورد توجه قرار بگیرند.از این رو باید مرتب گوشزد شود.

    افرادی  متاسفانه در کشور ما سود جویی زیادی  می کردند، به این صورت که با پول بیت المال برای این آقایان ارزش افزوده ایجاد کرده اند و این ارزش افزوده را یک ریال هم پرداخت نکرده اند. عمده آن را خودشان برداشتند و باید جلوی این گرفته شود.

    یکی از مشکلات اساسی شهرداری ما این است که این ارزش افزوده ها گرفته نمی شود، شهرداری مشکل دارد و نمی تواند هزینه های جاری و پروژه های عمرانی  اش را بپردازد.

    مشکل دیگر شهرداری اولویت ندادن به پروژه ها است. مثلا معلوم نیست به چه حسابی بودجه مملکت را در اتوبان دو طبقه صدر هزینه میکنند و ملیاردها تومن هزینه روی دست شهرداری می  گزارند. تراکم می فروشند و ما سالها بدهکار این هزینه ها هستیم.



    مطلب پیشنهادی

    نخاله‌هایی که دیگر مخرب نیستند

    نخاله‌هایی که دیگر مخرب نیستند

    زیبایی بصری شهر و کاهش آلودگی‌هایی که زندگی انسان‌ها را تحت تاثیر قرار می ‌دهد از دیر باز مورد توجه شهروندان و مدیریت شهری بوده اما موضوع نخاله‌های ساختمانی از آن دست آلودگی‌های محیطی زیستی است که شهرهای روبه توسعه با آن دست و پنجه نرم می‌کند. در گزارش زیر به بررسی فرآیند بازیافت و چگونگی برخورد با این چالش مخرب پرداخته‌ایم.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *