جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۶:۴۹ قبل از ظهر
  • کد خبر 15982
  • شهرداری یزد به دنبال طرح‌های فاخر باشد
    لزوم الحاق مناطقی از حریم شهر به محدوده شهری/ نیاز حریم مناسب برای شهر یزد در خصوص توسعه

    لزوم الحاق مناطقی از حریم شهر به محدوده شهری/ نیاز حریم مناسب برای شهر یزد در خصوص توسعه

     محمدعلی اعتباری در نشست کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای اسلامی شهر یزد اظهار داشت: برخی منازل و معابر در حریم شهر است در حالی که داخل محدوده شهر یزد قرار نگرفته است و خارج از محدوده محسوب می شوند.

    وی ادامه داد: این مناطق که در حریم شهر هستند باید برای رعایت اصول شهرسازی و معماری همچنین نظارت و خدمات دهی شهرداری، در داخل محدوده شهری قرار بگیرد.

    به گفته اعتباری، یزد برای توسعه باید دارای حریم مناسبی باشد که در آینده بتوان از این ظرفیت استفاده کرد به همین دلیل پیشنهاد شد فاصله یزد تا مهریز و یزد تا تفت به حریم شهر یزد اضافه شود.

    وی تصریح کرد: همچنین پیشنهاد داریم از طرف شمال زمین های مناسبی که قابلیت مسکونی شدن را دارد در حریم شهر قرار بگیرد.

    رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران افزود: علاوه بر این، پیشنهاد شد شهر حمیدیا و روستاهایی چون اکرمیه و اکرم آباد که جمعیت زیادی دارند و متصل به یزد هستند، به محدوده شهر یزد ملحق شوند که کمیسیون عمران موافقت خود را اعلام کرد.

    وی با بیان اینکه این موضوعات تعامل و همفکری بیشتر و همراهی مسئولان استانی را می طلبد گفت: طرح تکمیلی این موضوع در جلسه آینده ارائه خواهد شد تا به صورت لایحه در صحن علنی مطرح و رای گیری شود.



    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *