دوشنبه , ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱:۳۱ بعد از ظهر
  • کد خبر 16804
  • کارتن‌ خوابی زنان زخمی بر پیکره شهر سنندج
    ماجرای جا به جایی کارتن‌خواب‌ها با ون‌تاکسی‌ها چه بود؟ | پاسخ مسئولان شهری

    ماجرای جا به جایی کارتن‌خواب‌ها با ون‌تاکسی‌ها چه بود؟ | پاسخ مسئولان شهری

     صبح روز گذشته (یکشنبه) گشت‌های فوریت‌های اجتماعی شهرداری تهران تحت عنوان “حامی شهر” رونمایی شد، طرحی که بنا به گفته احمد احمدی صدر مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهر تهران قرار است افراد کارتن خواب و بی‌خانمان را در شب‌های سرد و بلند زمستان جمع آوری کند.

    او همچنین اعلام کرد که نسبت به سال گذشته تعداد گشت‌های شهرداری به دو برابر افزایش یافته و ۴۰ خودرو و هفت اتوبوس کار جمع‌آوری بی خانمان‌ها را انجام می‌دهند.

    مدیرعامل سازمان در حالی از افزایش دو برابری گشت‌های فوریتی در زمستان امسال خبر می‌دهد که نه تنها خبری از نوسازی و افزایش ون‌های سقف بلند و سفید این سازمان نبود، بلکه در اقدامی عجیب و قابل تأمل از “تاکسی‌های ون” که گاهی فرسوده بودند، استفاده شده است. احمدی صدر نیز در پاسخ به چرایی بکارگیری ون‌های فرسوده با پلاک تاکسی به عنوان گشت‌های ویژه فوریت‌های اجتماعی در تهران، گفت: علاوه بر خودروهایی که در اختیار سازمان رفاه و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران به عنوان گشت‌های فوریت‌های اجتماعی قرار دارد، در مناطق نیز تعدادی خودرو برای انتقال افراد بی خانمان به صورت کرایه در اختیار گرفته می‌شود که در این ایام تنها برای انتقال افراد بی خانمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    در این میان مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نیز در واکنش به بکارگیری ون‌های فرسوده برای گشت‌های ویژه فوریت‌های اجتماعی (حامی شهر) جهت انتقال افراد بی خانمان به مددسراها انتقاد کرده و اظهار می‌کند: این موضوع را پیگیری خواهیم کرد چراکه گلایه‌ای در خصوص فرسودگی ون‌هایی که برای جابجا کردن بی خانمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد وجود دارد که قطعا این موضوع را دنبال خواهیم کرد.

    فعالیت تاکسی‌ها در خطوط نباید برای کار دیگری رها شود

    انتقادها برای بکارگیری تاکسی‌ ون‌ها ادامه دارد تا جایی که وحید سرلک معاون نظارت سازمان تاکسیرانی شهر تهران با تاکید بر اینکه این ون ها نباید در خطوط فعال باشند، می‌گوید: فعالیت در خطوط برای ما در اولویت است و رانندگان تاکسی چه سواری و چه ون باید در خطوط فعال باشند و اینگونه نیست که فعالیت در خطوط برای کار دیگری رها شود، اما سازمان‌ها که از سازمان تاکسیرانی، سرویس نمی‌گیرند بلکه از شرکت‌های خصوصی که ون‌ها و سایر تاکسی‌ها زیر نظر آنها فعال هستند، سرویس می‌گیرند.

    استفاده اختصاصی برای جمع آوری معتادان درحوزه فعالیت تاکسی‌ها نیست

    جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون حمل ونقل شورای شهر تهران نیز در واکنش به این اقدام سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران به ایسنا می‌گوید: طبیعا خودروهایی که پلاک تاکسی دارند باید برای عموم مردم خدمات و سرویس بدهند و استفاده اختصاصی به هر نوع چه جمع آوری معتادان و چه سایر فعالیت های در سطح شهر مثل جابجایی بار و یا استفاده اختصاصی، درحوزه فعالیت تاکسی‌ها نیست و خودروهای تاکسی باید صرفا در اختیار عموم مردم باشند.



    مطلب پیشنهادی

    با خرید امتیاز نهضت ملی گرفتار نشوید؛ احتمال سلب پروژه مسکن

    با خرید امتیاز نهضت ملی گرفتار نشوید؛ احتمال سلب پروژه مسکن

    ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی از وعده‌های انتخاباتی ریاست جمهوری سید ابراهیم رییسی بود؛ …

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *