شنبه , ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۵ بعد از ظهر
  • کد خبر 17638
  • «مدیریت شهری در ایران» منتشر شد
    «مدیریت شهری در ایران» منتشر شد

    «مدیریت شهری در ایران» منتشر شد

    انتشارات آریوحان با مدیریت آیت محمدی (کلهر) کتاب «مدیریت شهری در ایران» اثر محمدرضا روشنی را در ۲۷۰ صفحه برای علاقه‌مندان و فعالان در حوزه مدیریت شهری و دانشجویان شهرسازی و مدیریت شهری چاپ و منتشر کرده است.

    نویسنده در این کتاب ابتدا با گذری بر تاریخ مدیریت شهری از تمدن عیلام با تأکید بر شهرنشینی در دهلران به‌عنوان بخشی از تمدن عیلام اشاره کرده و به‌طور کوتاه به دوره شهرنشینی ایران‌باستان و دوره اسلامی و معاصر پرداخته است.

    کتاب مدیریت شهری در ایران در هشت فصل تدوین شده و نویسنده، نخستین‌بار در کشور، تفکیک مدیریت شهری را به دو بخش مدیریت سیاسی (امنیتی-انتظامی) و مدیریت غیرسیاسی (مدیریت شورا-شهرداری) و ارائه چند مدل و تفکیک این مدیریت در ساختار سیاسی و مدیریتی کشور پیشنهاد داده و به اهمیت آن پرداخته است.

    نویسنده مجدد پیشنهاد داده که همه ادارات و سازمان‌های دولتی و حتی خصوصی در ارتباط با رفاه شهروندان از‌جمله: اداره برق، آب و فاضلاب، ارتباطات و فناوری اطلاعات، بهزیستی،مسکن و شهرسازی و… تحت مدیریت شورای منتخب مردم و شهرداری در آیند و مجموعه مدیریت شهری ایجادکنند و سپس با ارائه راهکارهایی برای توسعه مدیریت شهری از جمله مدل سلسله مراتب نظام مدیریت شهری با نگرش مردم سالاری-مدل جایگاه مدیریت شهری در سیستم اداری-مدل شهر الکترونیک-مدل ارتباط منظومه‌ای مدیریت شهری با زیرساخت‌های شهر به اهمیت و مزیت و ضرورت این شیوه مدیریت در ساختار نظام شهری ایران پرداخته است.

    مطالعه کتاب مدیریت شهری در ایران، به‌عنوان راهنمایی برای تلاشگران مدیریت شهری، اعضای شورای اسلامی شهرها، مدیران شهری و علاقه مندان و فعالان در حوزه مدیریت شهری و دانشجویان شهرسازی ومدیریت شهری توصیه می‌شود.

    نشر آریوحان این کتاب را به قیمت ۱۰۰ هزارتومان و با طرح جلدی از روژان محمدی به چاپ رسانده است.



    مطلب پیشنهادی

    طرح ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد

    اصلاح طرح ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی در مجلس

    نمایندگان مجلس جهت تامین نظر شورای نگهبان، طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی را اصلاح کردند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *