جمعه , ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۷:۲۶ قبل از ظهر
  • کد خبر 1529
  • بزرگترین رویداد معماری جهان

    معرفی برگزارکنندگان بزرگ‌ترین رویداد معماری جهان (شانزدهمین دوسالانه معماری ونیز)

    شانزدهمین دوسالانه معماری ونیز از ۲۶ می تا ۲۵ نوامبر ۲۰۱۸ برگزار می‌شود و هیئت مدیره این بزرگ‌ترین رویداد معماری جهان به ریاست پائولو باراتا، “شلی مک‌نامارا” و “ایوُن فرل” را  به عنوان کیوریتورهای ۱۶ نمایشگاه معماری بین المللی در سال ۲۰۱۸ منصوب کرده است. فعالیت‌های برجسته  آموزشی و توانایی در جذب نسل‌های جدید دلیل انتخاب این دو بانوی طراح و مدرس معماری به این سمت اعلام شده است.

    “شلی مک‌نامارا” و “ایوُن فرل” که به عنوان یک تیم طراح  شناخته می‌شوند در دوبلین ایرلند زندگی و فعالیت می‌کنند واز فارغ التحصیلان معماری کالج دوبلین هستند، در سال ۱۹۷۷ شرکت معماران ” Grafton ” را تأسیس کردند. آن‌ها یکی از مهم‌ترین پروژه‌های خود یعنی طراحی محوطه دانشگاه UTEC در لیما، پرو را در همکاری با “پائولو مندس”در سال ۲۰۱۲ و در بی‌ینال معماری ونیز ارائه دادند. فارل و مک نامارا همچنین چندین پروژه را برای مؤسسات و دانشگاه‌ها، اغلب در ایرلند طراحی کرده‌اند.  ساختمان پارسون، کالج ترینیتی دوبلین؛ وزارت امور مالی امور اداری دوبلین از جمله آثار آن‌ها است.

    فارل و مک نامارا تا کنون برنده رقابت‌های بین‌المللی متعددی از جمله برای  پروژه دانشکده اقتصاد دانشگاه تولوز، دانشگاه شهر کینگستون و مؤسسه  Telecom  در پاریس شده‌اند.  این دو همچنین در سال ۲۰۰۸، جایزه جهانی را برای طراحی ساختمان جدید دانشگاه بوچونی در میلان به دست آوردند. نامزدی جایزه استرلینگ برای دانشگاه لیمریک و دریافت این جایزه سلطنتی بریتانیا در سال ۲۰۱۶، جایزه “جین درو” در سال ۲۰۱۵ و جایزه ریاست جمهوری ایرلند  در سال ۲۰۱۶ از دیگر افتخارات این تیم طراح محسوب می‌شود.

    “شلی مک‌نامارا” و “ایوُن فرل” هر دو از سال ۱۹۷۶ در کالج دوبلین به تدریس  اشتغال دارند و در حال حاضر پروفسور معماری در” “Accademia di Mendrisio و استادان مقطع کارشناسی ارشد” UCD” هستند.  سخنرانی‌های متعدد در سراسر اروپا و ایالات متحده از جمله در دانشگاه‌های “هاروارد” و “ییل”  از دیگر فعالیت‌های این دو است. آن‌ها همچنین حضور در هیات داوری  بسیاری از جایزه‌های معماری معتبر از جمله جایزه RIBA استرلینگ در سال‌های ۲۰۱۱ و۲۰۰۸، وجایزه “میس ون روه ” در سال ۲۰۱۱ را در کارنامه دارند.



    مطلب پیشنهادی

    متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران چند؟

    متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران چند؟

    افزایش قیمت مسکن در تهران موجب شده است که بخشی از مستاجران به شهرهای خود بازگردند و برخی دیگر نیز حاشیه نشینی را به شهر نشینی ترجیح دهند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *