دوشنبه , ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۶:۲۷ قبل از ظهر
  • کد خبر 1758
  • اقتصاد پایدار مشهد

    کسب درآمدهای پایدار از طریق مالیات‌های محلی و سرمایه‌گذاری

    عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: برای ایجاد درآمدهای پایدار از طریق مالیات‌های محلی و سرمایه‌گذاری تلاش خواهیم کرد.
    پایگاه خبری مشهد عمران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد مقدس، محمد حسین ودیعی در برنامه زنده رادیویی «شهر ما» از صدای خراسان رضوی اظهار کرد: هزینه‌های شهری به دو بخش هزینه‌های عمرانی و جاری تقسیم‌بندی می‌شود. هزینه‌های جاری شامل مواردی همچون رفت و روب، جمع‌آوری زباله، نگهداری فضای سبز و… می‌باشد که مربوط به یک دوره زمانی مشخص و به یک سال مالی است و هزینه‌های آن از محل درآمدهای پایدار که مستمر هستند، تامین می‌شود.
    وی افزود: هزینه‌های عمرانی هم به این دلیل که منافعش برای آینده است از محل کمک‌های دولتی، سرمایه‌گذاری، استقراض و سایر ابزارهای مالی تامین می‌شود زیرا اگر منابع لازم برای پروژه‌های عمرانی را از محل درآمدهای پایدار تامین کنیم؛ هزینه آن بر یک دوره مالی تحمیل شده ولی منافع آن را سایر دوره‌های مالی خواهند برد.

    در حوزه اقتصادی تلاش داریم تا برای ایجاد درآمدهای پایدار برنامه‌ریزی و تلاش کنیم. یکی از این اقدامات، ایجاد تسهیلات برای سرمایه‌گذاران از طریق وضع قوانین جدید است.
    ودیعی خاطرنشان کرد: برای هزینه‌های جاری بهترین گزینه، درآمدهای پایدار و مستمر است. این درآمدها، آن دسته از منابعی هستند که هر سال می‌توانیم روی آنها حساب کنیم. عوارض‌ها، مالیات‌ها و درآمدهای ناشی از سرمایه‌گذاری‌ها از این دست درآمدها هستند.
    وی بیان کرد: مالیات‌های محلی و مالیات‌های مشترک به عنوان درآمد پایدار در بسیاری از کشورها مطرح است. از سال ۶۲ که شهرداری‌ها یک نهاد خودگردان تلقی شدند، محل تامین درآمدهایشان از محل همین عوارض‌ها و مالیات‌ها تعیین شد.
    عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: در شهرهایی همانند اکاوای ژاپن، برلین، سئول، توکیو حدود ۶۰ تا ۸۰ درصد منابع مورد نیاز خدمات شهری از طریق عوارض و مالیات محلی تامین می‌شود که این رقم در شهرداری مشهد چیزی در حدود ۳۰ درصد تا ۳۵ درصد بوده است.
    ودیعی به اشاره به اینکه شهرداری‌ها در سال‌های گذشته به اجبار وادار به فروش تراکم، تراکم‌های مازاد و تخلفات ساختمانی برای تامین منابع مالی مورد نیاز خود شده‌اند، ادامه داد: ما هم روی مدیریت هزینه توجه و برنامه‌ریزی می‌کنیم و بر روی ایجاد درآمدهای پایدار از طریق مالیات‌های محلی و ملی و سرمایه‌گذاری‌ اقدام خواهیم کرد.
    وی تصریح کرد: در حوزه اقتصادی نیز تلاش داریم تا برای ایجاد درآمدهای پایدار برنامه‌ریزی و تلاش کنیم. یکی از این اقدامات، ایجاد تسهیلات برای سرمایه‌گذاران از طریق وضع قوانین جدید است. البته این مهم کمک مجلس و دولت را نیز می‌طلبد. هر مصوبه‌ای که لازم باشد برای تسهیل سرمایه‌گذاری در قالب طرح و لایحه، در شورای اسلامی شهر ارائه و تصویب خواهیم کرد.



    مطلب پیشنهادی

    طرح ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد

    اصلاح طرح ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی در مجلس

    نمایندگان مجلس جهت تامین نظر شورای نگهبان، طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی را اصلاح کردند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *