سه شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴:۱۵ قبل از ظهر
  • کد خبر 17157
  • آماده‌سازی نخستین گذر تاریخی و معماری حاشیه کویر در بیابانک سرخه
    آماده‌سازی نخستین گذر تاریخی و معماری حاشیه کویر در بیابانک سرخه

    آماده‌سازی نخستین گذر تاریخی و معماری حاشیه کویر در بیابانک سرخه

    مصطفی یغماییان، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: پروژه ایجاد نخستین گذر تاریخی و معماری حاشیه کویر در روستای تاریخی بیابانک شهرستان سرخه در مرحله اجرا است.

    وی افزود: این پروژه شامل مرمت یکی از فضاهای مسکونی روستا، متشکل از تعدادی واحد است که مالکان آن در اتاق‌هایی مجزا و اختصاصی با فضاهایی مشترک ازجمله حیاط، تنور پخت نان و سرویس بهداشتی زندگی می‌کردند.

    معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: عناصر معماری موجود در این فضاها با همان فرم و شکل قدیمی مرمت‌شده و به اصل خود بازگردانده می‌شوند.

    یغماییان ادامه داد: این پروژه توسط شورای اسلامی و دهیاری روستا و با مساعدت و نظارت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از محل اعتبارت دهیاری در حال مرمت است.



    مطلب پیشنهادی

    شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت

    شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت

    شهرهای هوشمند فراگیر ملزم به اجرای اصولی برای بهبود کیفیت زندگی ساکنان شهروندان و افزایش استقلال همه افراد از جمله افراد دارای معلولیت هستند تا تمام ویژگی‌های کلیدی شهر هوشمند از جمله حمل‌ونقل، آموزش، اشتغال، امکانات اجتماعی و رفاهی برای همه ساکنان قابل‌دسترس باشد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *