پنجشنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۰ بعد از ظهر
  • کد خبر 17524
  • شهروندان برای سنددار کردن املاک قولنامه‌ای اقدام کنند
    پولشویی های قولنامه ای

    شهروندان برای سنددار کردن املاک قولنامه‌ای اقدام کنند

    علی‌اصغر غفاری اظهار کرد: دولت شرایطی را فراهم کرده است تا املاک قولنامه‌ای که در عرصه ملی احداث شده است به مالکان واگذار و سنددار شود.

    وی ادامه داد: فرصت این کار بسیار محدود است و شهروندان تا پایان سال می‌توانند برای سنددار کردن املاک خود اقدام کنند، زیرا از آن پس می‌توانند به شکل قانونی به نوسازی یا تجمیع املاک خود بپردازند.

    رئیس کمیسیون عمران، ترافیک، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه شورای ششم این شهر در کنار معاونت عمرانی استانداری پیگیر این مسئله است، افزود: هزینه‌های دریافت سند به صورت منطقه‌ای و نه کارشناسی محاسبه می‌شود و قوانین مربوط به متراژ اراضی نیز در هر منطقه متفاوت است.

    وی ادامه داد: قیمت منطقه‌ای را وزارت راه‌وشهرسازی به‌طور سالانه منتشر می‌کند، به عنوان مثال قیمت منطقه‌ای در کوی امام علی (ع) اراک که قیمت کارشناسی روز در بیشتر زمین‌ها متری ۱۰ میلیون تومان است، به ۴۰ هزار تومان می‌رسد و فردی که ۲۰۰ متر زمین در این منطقه داشته باشد، می‌تواند با پرداخت هشت میلیون تومان به اداره کل راه‌وشهرسازی ملک خود را سنددار کند که با این کار، ارزش ملک افزایش خواهد یافت و امکان تجمیع یا نوسازی آن نیز فراهم خواهد شد.

    غفاری با اشاره به اینکه مردم باید برای سنددار شدن املاک خود باید به اداره کل راه‌وشهرسازی مراجعه کنند، خاطرنشان کرد: در شهر اراک بین ۱۵ تا ۲۰ هزار خانوار مشمول این طرح هستند که از این تعداد ۱۴ هزار خانوار در کوی امام علی (ع) و مابقی در شهرک ولی‌عصر (عج)، قسمتی از خیابان آیت‌الله غفاری، بخشی از رودکی و کوی سجادیه سکونت دارند، از همین‌رو مقرر شد در کوی امام علی (ع) که بیشترین جامعه هدف این طرح در آن ساکن هستند، کارشناسان اداره کل راه‌وشهرسازی در شهرداری منطقه مستقر شوند و برای تشکیل پرونده به مردم ارائه خدمات دهند.

    ایمنا



    مطلب پیشنهادی

    چرا خرید تاکسی برقی برای تهران واجب است؟ | ورود این تاکسی ها به پایتخت پس از عبور از چند فیلتر کارشناسی

    چرا خرید تاکسی برقی برای تهران واجب است؟ | ورود این تاکسی ها به پایتخت پس از عبور از چند فیلتر کارشناسی

    پای تاکسی‌های برقی که یکی از روش‌های حمل و نقل جدید عمومی در دنیاست، بالاخره به تهران هم باز شده اما مثل هر تغییری که با مقاومت روبرو می‌شود، این پدیده نیز مخالفانی در پایتخت دارد و عده‌ای به دنبال ساختن نقاط ضعف برای آن هستند تا از ورود آن جلوگیری کنند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *