جمعه , ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۶:۵۵ قبل از ظهر
  • کد خبر 3950
  • « مفهوم حق به شهر» محقق می‌شود
    « مفهوم حق به شهر» محقق می‌شود

    « مفهوم حق به شهر» محقق می‌شود

    سید احمد حسینی‌نیا اظهارکرد: در عصر حاضر دانش شهرسازی و معماری به سمت افق‌های جدیدی حرکت کرده و معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان نیز باید در این مسیر حرکت کند تا بتواند در مسیر موفقیت و توسعه قدم بردارد به این معنا که از طریق صدور مجوز برای پروژه‌های خلاقانه و نوآورانه به دنبال زیست پذیر کردن شهر اصفهان باشد.

    وی افزود: اگر شهر اصفهان زیست‌پذیر شد، این زیست پذیری همانند سکه‌ای دو رو عمل می‌کند یک روی آن اقتصاد (معیشت) و روی دیگر آن پایداری بوم شناختی است، به این معنا که هم اقتصاد آن به سمت پایداری و درون‌زایی حرکت می‌کند و هم از میراث گران‌قدر و تاریخی آن صیانت می‌شود.

    معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان با بیان اینکه مولفه‌های زیست‌پذیری و حفاظت از محیط زیست شهری اصفهان در انجام پروژه‌ها مد نظر قرار خواهد گرفت، گفت: سیاست جدید معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان ساری و جاری کردن «مفهوم حق به شهر» است.

    وی با بیان اینکه در قالب مفهوم حق به شهر، شهر دیگر به مردان تعلق ندارد، بلکه باید محیط امن و جذابی برای زنان و کودکان و سالخوردگان نیز باشد، ادامه داد: در ساماندهی فضاهای شهری موجود و طراحی فضاهای شهری جدید توجه به این موضوع مورد تاکید است.

    حسینی‌نیا با اشاره به مشارکت همگانی در روند توسعه و بازآفرینی شهری، گفت: تلاش بر این است که در سیاست‌سازی و سیاست‌گذاری معاونت شهرسازی و معماری بر دو حق اصلی مشارکت و تخصیص تاکید شود.

    وی ادامه داد: حق مشارکت به شهروندان و ساکنان شهر امکان می‌دهد تا به همه تصمیمات دسترسی داشته باشند و حق تخصیص شامل حقوق دسترسی، تملک و استفاده از فضای شهری و آفرینش فضای جدیدی است که نیازهای افراد را برآورده می‌سازد.



    مطلب پیشنهادی

    متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران چند؟

    متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران چند؟

    افزایش قیمت مسکن در تهران موجب شده است که بخشی از مستاجران به شهرهای خود بازگردند و برخی دیگر نیز حاشیه نشینی را به شهر نشینی ترجیح دهند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *