یکشنبه , ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۷:۰۹ قبل از ظهر
  • کد خبر 3947
  • لزوم هم افزایی نهاد‌های مرتبط برای حل معضل آسیب‌های اجتماعی
    لزوم هم افزایی نهاد‌های مرتبط برای حل معضل آسیب‌های اجتماعی

    عدم موفقیت شهرداری تهران در برخورد با آسیب های اجتماعی

    محمدرضا جوادی یگانه در سلسله نشست‌های پژوهش در مدیریت شهری که با عنوان مدیریت شهری و چالش آسیب‌های اجتماعی صبح امروز در تالار ایوان شمس برگزار شد اظهار کرد: در حوزه آسیب‌های اجتماعی شهر تهران و عملکرد شهرداری تهران در حوزه کاهش آسیب‌ها باید مطالعات دقیقی انجام شود و در ادامه از این مطالعات برای اصلاح امور اجتماعی استفاده شود.

    وی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی پدیده نوپدید نیستند گفت: سال‌های متعددی است که فارغ از علل محیط‌زیستی و فراملی ما با آسیب‌های اجتماعی روبرو هستیم که بخشی از آن بر می‌گردد به اقدامات دولت‌ها که باعث بوجود آمدن آسیب‌های اجتماعی شده است و این آسیب‌ها پیامدهای ناخواسته و عوارض متعددی را داشته‌اند.

    رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران ادامه داد: در شهر تهران که یکی از مراکز مهم و پرجمعیت کشور محسوب می‌شود شاهد تعدد آسیب‌های اجتماعی هستیم که در این زمینه باید اقداماتی در راستای کاهش آسیب‌ها انجام شود ضمن اینکه تهران یکی از مراکز حاشیه‌نشینی کشور محسوب می‌شود و دولت و شهرداری مسئولیت‌هایی را در این زمینه برعهده دارند.

    جوادی یگانه با بیان اینکه فارغ از اینکه مسئولیت‌ها در حوزه اختیارات شهرداری بوده یا خیر ادامه داد: درگیر شدن شهرداری تهران با آسیب‌ها در دو دهه گذشته و تلاش برای کاهش آسیب‌های شهر تهران نتوانسته است موثر باشد به طوریکه ما شاهد افزایش آسیب‌ها در سال‌های گذشته بوده‌ایم.

    وی با اشاره به به راهکارهای مد نظر مدیریت شهری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: باید در این بخش از سازمان‌های مردم‌نهاد فعال برای کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده کنیم.



    مطلب پیشنهادی

    طرح ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد

    اصلاح طرح ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی در مجلس

    نمایندگان مجلس جهت تامین نظر شورای نگهبان، طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی را اصلاح کردند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *