جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۱ بعد از ظهر
  • کد خبر 11629
  • رشد نگاه فرهنگی مسئولان و شهروندان به مسائل شهری
    رشد نگاه فرهنگی مسئولان و شهروندان به مسائل شهری

    رشد نگاه فرهنگی مسئولان و شهروندان به مسائل شهری

    سید مصطفی فاطمی، رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد ،گفت: امروزه نگرش فرهنگی شهروندان نسبت به مسائل شهری رشد یافته و این تغییر رویکرد در رویه شورا نیز مشهود است.

    او با اشاره به تغییر مطالبات شهروندان از تخریب بنا‌های فرسوده به مرمت و حفظ بافت تاریخی افزود: رسالت شورای شهر و شهرداری نیز از احداث مسیر برای انتقال شهروندان از سویی به سوی دیگر شهر متحول شده و حفظ تمامی اجزای شهر اهمیت یافته است.

    فاطمی عملکرد خوب شورا‌های استان در حوزه بافت تاریخی، گردشگری و صنایع دستی را قابل تقدیر دانسته و ادامه داد: اکنون شورا‌ها به مسائل فرهنگی ورود کرده و مانند والدین متعهد، به تربیت و آموزش شهروندان در زمینه فرهنگی همت گماشته اند.

    رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد با تأکید بر محدودیت منابع استان اظهار کرد: فعالیت‌های عمرانی انجام شده از سوی شورای شهر و شهرداری کاملاً منطبق بر اصول شهری بوده و این امر نشان از تعلق شورا به شهر است چرا که شورای شهر باید شهر را به محلی برای سکونت شهروندان تبدیل کند و این اهتمام شورا و شهرداری به اجزای مختلف شهر دلالت بر پختگی و رشد رویه شورا دارد.

    عزم استانی و دسترس پذیری یزد

    سید مصطفی فاطمی با اشاره به مشکلات معابر و کثرت پلکان در بافت تاریخی گفت: دو نهاد شهرداری و سازمان میراث فرهنگی گام بزرگی در آماده سازی اماکن گردشگری یزد برداشتند.

    او افزود: دو کمیته مناسب سازی شهر و کمیته گردشگری شهر دسترس پذیر نقش مهمی در مناسب سازی بافت تاریخی و حوزه گردشگری ایفا نمودند.

    این مسئول اظهار داشت: در واقع یک عزم استانی و همکاری بخش دولتی و خصوصی شهر یزد را به شهری دسترس پذیر برای معلولان و گردشگران ناتوان تبدیل کرده است.



    مطلب پیشنهادی

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز از انتخاب شهر کرج به عنوان ۱۰ شهر برتر در زمینه عملکرد کلی نوسازی مسکن در سطح کشور خبر داد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *