جمعه , ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱:۳۳ قبل از ظهر
  • کد خبر 3480
  • اولین سه شنبه بدون خودرو در شاهرود بدون همراهی مسئولین
    اولین سه شنبه بدون خودرو در شاهرود بدون همراهی مسئولین

    آغاز پویش سه شنبه های بدون خودرو در شاهرود

    یکی از مدیران کمیته شهر انسان محور در گفتگو با برزن نیوز در مورد پویش سه شنبه های بدون خودرو که به تازگی در شهر شاهرود آغاز به کار کرده گفت: با توجه به این که اعتقاد داریم دامنه تاثیر پویش سه شنبه های بدون خودرو فراتر از یک اقدام نمادین است و گسترش آن در شهرهای مختلف ایران و بازتاب رسانه ای اش موجب توجه بیشتر مردم و مسئولین به مقوله حمل و نقل با دوچرخه در شهرها شده است. وی همچنین ایجاد مسیرهای ویژه دوچرخه و زیرساخت های آن را به عنوان یک حق شهروندی را به عنوان مطابلبه این پویش نام برد.در راستای همین اهداف پویش ، کارگروه شهر انسان محور هم تصمیم گرفت به طور جدی و مداوم به این پویش ملی بپیوندد و شاهرود را هم به جمع شهرهای حامی این پویش مردمی اضافه نماید.

    وی افزود از طرفی معتقدیم همراهی مسئولین شهر در این پویش می تواند نه تنها منجر به همراهی کارمندان همان اداره شود بلکه دامنه تاثیرگذاری مسئولین برای آنهایی که هنوز احتمالا حرکت با دوچرخه در سطح شهر و بیرون آمدن از خودروهای لوکس را کسر شان خود می دانند به نظر بیشتر می رسید.
    این عضو ئویش سه شنبه های بدون خودرو اضافه کرد در جهت کمک به فرهنگ سازی استفاده هر چه بیشتر دوچرخه به عنوان وسیله حمل و نقل شهری و کمک به تغییر نگرش مردم به الگوی تردد شهری از خودرومحوری به سمت گزینه های حمل و نقل پایدار، امیدواریم با شروع این پویش در شهرمان بتوانیم مسئولین دلسوز و خدمتگزار شهرمان را همراه سازیم. در روز موعود کارگروه شهر انسان محور با همراهی باشگاه دوچرخه سواری چیتا میزبان دکتر مجتبی واحدی ریاست دانشکده مهندسی دانشگاه آزاد شاهرود گردید و از میدان امام شاهرود تا دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود به مدت بیست دقیقه رکاب زدیم.
    وی اضهار امیدواری کرد که  مسئولین محترم شهر، رسانه ها و مردم شهر شاهرود نگاه جدی تری به دوچرخه به عنوان وسیله حمل و نقل شهری با توجه به بعد کم مسافت سفرهای درون شهری شاهرود داشته باشند. البته می دانیم که زیرساخت ها هنوز آماده نیست و تغییر عادات رفتاری هم زمان بر است لذا صبورانه و پیوسته با ادامه این پویش دعوت می کنیم همگان را به رکاب زدن و مدیریت شهری را به ایجاد زیرساخت های لازم برای تسهیل حرکت ایمن دوچرخه سواران در سطح شهر.



    مطلب پیشنهادی

    چرا خرید تاکسی برقی برای تهران واجب است؟ | ورود این تاکسی ها به پایتخت پس از عبور از چند فیلتر کارشناسی

    چرا خرید تاکسی برقی برای تهران واجب است؟ | ورود این تاکسی ها به پایتخت پس از عبور از چند فیلتر کارشناسی

    پای تاکسی‌های برقی که یکی از روش‌های حمل و نقل جدید عمومی در دنیاست، بالاخره به تهران هم باز شده اما مثل هر تغییری که با مقاومت روبرو می‌شود، این پدیده نیز مخالفانی در پایتخت دارد و عده‌ای به دنبال ساختن نقاط ضعف برای آن هستند تا از ورود آن جلوگیری کنند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *