پنجشنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱:۵۵ بعد از ظهر
  • کد خبر 3335
  • آینده خودروهای الکتریکی از نگاه کارشناسان بخش انرژی
    آینده خودروهای الکتریکی از نگاه کارشناسان بخش انرژی

    آینده خودروهای الکتریکی از نگاه کارشناسان بخش انرژی

    به گزارش برزن نیوز، از زمانی که شرکت تسلا اولین خودرو الکتریکی خود را (EV) در اواسط دهه گذشته  به تولید تجاری رساند، شرکت هایی مانند BYD از چین، رنو،  نیسان، میتسوبیشی و بی ام دبلیو نیز این بخش را توسعه داده و شروع به فروش این نوع خودروها کردند. بر اساس آخرین اطلاعات آژانس بین المللی انرژی (IEA)، در سال ۲۰۱۶ تعداد ۷۵۰،۰۰۰ خودرو الکتریکی در سراسر جهان فروخته شده که تقریبا نیمی از آنها در چین ثبت شده است. در فرانسه، طی سال ۲۰۱۷، حدود ۳۱،۰۰۰ خودرو الکتریکی جدید وارد سیستم حمل و نقل شده و در آلمان، این تعداد تنها کمی کمتر از فرانسه بوده است. انتظار می رود فروش خودروهای الکتریکی در سال های آینده نیز افزایش یابد.

    در این زمینه، اخیرا گزارش وضعیت بازار انرژی توسط موسسه جم برای فرانسه(دسامبر ۲۰۱۷) و همینطور برای آلمان توسط مرکز تحقیقات اقتصادی اروپا (ZEW) در نوامبر ۲۰۱۷ تهیه شده است و نظر کارشناسان این دو کشور را درباره چالش های پیش روی بخش برق همزمان با افزایش حمل و نقل الکتریکی جویا می شود.

    کارشناسان آلمانی و فرانسوی معتقدند سرمایه گذاری های عمده در هر دو کشور روی شبکه های برق (شبکه برق ولتاژ بالا) یا ظرفیت کل تولید مورد نیاز است. اما در حوزه توزیع برق شرایط متفاوت به نظر می رسد: کارشناسان هر دو کشور انتظار دارند، سهم ۱۰ درصدی وسایل نقلیه الکتریکی موجود در ناوگان حمل و نقل در شبکه های ولتاژ پایین نیاز به سرمایه گذاری بزرگی داشته باشد. شارژ خودرو الکتریکی معمولا به معنی دو برابر شدن تقاضای برق خانگی است. شبکه توزیع موجود ممکن است قادر به جای دادن بار اضافی هنگام حمل وسایل نقلیه به موازات مصرف معمول نباشد.

    متخصصان آلمانی و فرانسوی هر دو نقش مهمی را برای اپراتورهای شبکه توزیع پیش بینی می کنند. این بازار در حال رشد می تواند فرصتی برای اپراتورهای شبکه برای گسترش مهارت ها و فعالیت هایشان مثلاً در حوزه مدیریت اطلاعات باشد. نتایج به دست آمده بین دو کشور در حوزه نقش استارت آپها، خدمات رفاهی عادی، خودروسازان و معامله گران حوزه برق تاحدی متفاوت است. به طوریکه برای کارشناسان آلمانی، نقش استارت آپها و خدمات رفاهی معمول در این راستا اهمیت بیشتری دارد.

     

    کارشناسان آلمانی و فرانسوی معتقدند هنوز موانع زیادی باید برداشته شود تا خودروهای الکتریکی واقعا بتوانند خودروهای دیزلی و بنزین سوز را به چالش بکشند. کارشناسان معتقدند، نیازمند پیشرفتهای فنی در تکنولوژی این نوع خودروها هستیم، به ویژه پیشرفت در حوزه قیمت تمام شده هر وسیله نقلیه و افزایش برد حرکتی آنها.علاوه بر آن،  بهبود زیرساخت های شارژ این وسایل نیز ضروری به نظر می رسد.

    در نهایت، از کارشناسان خواسته شد که نظر خود در مورد امکان وضع ممنوعیتهایی روی خودروهای بنزینی یا گازوئیلی در سال های آینده را ابراز کنند.  در این بخش نظرات متخصصان دو کشور کاملا متفاوت است. در حالی که اکثر کارشناسان فرانسوی معتقدند استفاده از خودروهای دیزلی و بنزینی در شهرهای خاصی از فرانسه ممنوع خواهد شد، تنها تعداد کمی از کارشناسان آلمانی معتقدند ممنوعیت شهری در آلمان اجرا خواهد شد. حدود ۶۰ درصد از پاسخگویان آلمانی به ممنوعیت و سیاستهای اینچنینی اعتقاد نداشته اند.

    قطعاً، نتایج به دست آمده از کارشناسان فرانسوی نشان می دهد که اعلامیه اخیر شهر پاریس مبنی بر ممنوعیت استفاده از اتومبیل های دیزلی و بنزینی تاثیر مهمی در پیش بینی آنها داشته است. به طوریکه، چندین شهر پیرامونی(مانند گرنوبل، لیل، لیون یا تولوز) با ایجاد محدودیت های ترافیکی، با اوج گرفتن مساله آلودگی هوا حرکت های مشابهی را در دستور کار خود قرار داده اند.



    مطلب پیشنهادی

    زنگ خطر تبدیل روستاها به واحدهای غیرمولد/ بیم آسیب رساندن به اراضی کشاورزی حاصلخیز

    زنگ خطر تبدیل روستاها به واحدهای غیرمولد/ بیم آسیب رساندن به اراضی کشاورزی حاصلخیز

    رئیس سازمان امور اراضی با تاکید بر اینکه در طرح‌های هادی روستایی باید مدیریت بهینه زمین به نحوی انجام شود که اولا توسعه روستا منطبق با رشد جمعیت واقعی باشد و ثانیا به اراضی کشاورزی حاصلخیز آسیب وارد نشود، بر مقابله با تبدیل روستاها به واحد های غیر مولد تاکید کرد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *