شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۶:۱۹ بعد از ظهر
  • کد خبر 3332
  • نشست سازمان مهندسی و راه و شهر سازی بررسی اختلافات
    نشست سازمان مهندسی و راه و شهر سازی بررسی اختلافات

    امروز، برگزاری نشست سازمان نظام مهندسی با وزیر راه و شهرسازی/بررسی اختلافات و دستورالعمل ها محور جلسه

    شهرام کوسه غراوی ، با اشاره به نشست امروز سازمان نظام مهندسی کشور با حضور آخوندی وزیر راه و شهرسازی، گفت: بررسی دستورالعمل ها و حذف ۵ درصد از حقوق مهندسان ناظر از سوی سازمان نظام مهندسی محور این جلسه خواهد بود.
    عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی قبل از ابلاغ این دستورالعمل باید به هم فکری و مشورت با اهل فن در این حوزه اقدام می کرد، افزود: با اجرایی شدن این مصوبه بسیاری از کارمندان سازمان نظام مهندسی بیکار می شوند زیرا درآمد آن ها از این راه تامین می شود.
    نماینده مردم مینودشت، کلاله و گالیکش در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه وزیر راه شهرسازی خود یکی از اعضای شورای مرکزی نظام مهندسی بوده و نباید با وجود اطلاع از مشکلات این حوزه اقدام به صدور دستور العملی که به بروز مشکل منجر می شود اقدام کند، تصریح کرد: متاسفانه برنامه‌های وزیر راه برای نظام‌مهندسی به عاملی برای بروز اختلاف بدل شده است.
    وی با بیان اینکه امضا فروشی، سیاست‌گذاری‌ها و نحوه نظارت سازمان نظام‌مهندسی بر ساخت و ساز بر دامنه این اختلافات افزوده است، گفت: وزارت راه و شهرسازی از آغاز فعالیت خود به مدت ۵ سال فرصت برای تغییرات لازم داشته و اکنون زمان خوبی برای اتخاذ این نوع تمهیدات نیست.
    تعامل وزارت راه و شهرسازی و نظام مهندسی لازم است
    کوسه غراوی با تاکید بر اینکه وزارت راه و شهرسازی و نظام مهندسی باید در تعامل با یکدیگر گام بردارند، افزود: باید بدانیم با کشمکش هیچ عایدی حاصل نشده و وضعیت از این هم بدتر خواهد شد.
    وی با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی بدون نیاز به اعتبارات دولتی در حال مدیریت و فعالیت است، تصریح کرد: راهکار رفع مشکلات ایجاد اختلاف نیست از این رو دولت باید دغدغه های سازمان نظام مهندسی را نیز بشنود.
    این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه مطالبه گری حق مهندسان، مردم و سازمان نظام‌مهندسی است، گفت: در تعامل وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی باید به بهبود معماری و سیمای شهری دست یافته و ارتقا ساخت و سازها را دنبال کنیم.
    ضرورت نظرخواهی از سازمان نظام مهندسی در راستای عدم تکرار حوادث مشابه پلاسکو
    وی با بیان اینکه هیچ گاه از سازمان نظام مهندسی در خصوص عدم تکرار حوادثی همچون پلاسکو کمک گرفته نشد، افزود: دولت باید از توان نظام مهندسی در مسیر کاهش خطرات بافت فرسوده استفاده کند.
    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: جلسه امروز سازمان نظام مهندسی کشور با وزیر راه و شهرسازی در راستای رفع اختلافات ایجاد شده و همچنین بهبود وضعیت ساخت و سازها برگزار خواهد شد.



    مطلب پیشنهادی

    انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز برای اشخاص غیرتجاری مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود

    انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز برای اشخاص غیرتجاری مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود

    طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز برای اشخاص غیرتجاری ‌مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *