شنبه , ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱:۲۸ قبل از ظهر
  • کد خبر 9255
  • شمشک
    شمشک

    ابلاغ یک طرح هادی شهری پس از هفت سال

    برزن نیور: طرح هادی شهر شمشک دربندسر سرانجام پس از گذشت ۷ سال در تاریخ ۱۳۹۹/۰۱/۲۰ توسط دکتر محسنی بندپی استاندار تهران به امضا رسید و شنبه ۱۳۹۹/۰۱/۲۳ جهت اجرا به شهردار شمشک دربندسر ابلاغ و تحویل گردید.

    سهراب مشهودی مدیر عامل مهندسین مشاور پارسوماش پایدار که تهیه کننده این طرح است در خصوص ویژگی های طرحه تهیه شده به موارد زیر اشاره کرد:

    ۱- شفافیت از مباحثی است که در همه مباحث کشور مطرح میشود ، از جمله در تهیه طرحهای شهری.

    در این طرح برای دستیابی به این امر و شفاف سازی طرح برای همگان ، روش جدیدی در ارائه نقشه ها برای اولین بار صورت پذیرفت . بدین ترتیب که وضع موجود شهر با رنگ و پیشنهادات با شماره پهنه روی آن مشخص شده است. بدین ترتیب همگان متوجه میشوند که چه زمینی با چه کاربری ای به چه پهنه ای بدل شده است.

    ۲- شهر در یک بستر طبیعی بنا شده ، که میبایست مورد احترام واقع گردد، در این راستا اقدامات زیر در طرح و ضوابط آن مطرح شده است.

    یک- حفظ بدنه طبیعی معابر و فقط هندسی کردن بخش ماشین رو( آسفالت)

    دو- حفظ برخی از معابر بشکل پیاده و پلکانی.

    سه- تدوین ضوابط احداث بنا بشکلی که حداقل آسیب به اراضی طبیعی وارد شود و از جمله ممنوعیت حفر زمین برای احداث بنا از خاک طبیعی، حداکثر چهار و نیم متر. که باعث احداث بنا به تبعیت از شیب طبیعی زمین میشود.

    چهار- در اراضی شیب دار شهر با سوء استفاده از مقررات شهرهای مسطح ، تمام طبقات پائین تر از معبر زیر زمین تلقی میگردید ، که در این طرح ملغی شد.

    مدیر عامل مهندسین مشاور پارسوماش ضمن تقدیر از شهردار و شورای شهر فعلی و قبلی شهر شمشک دربندسر بخصوص آقایان بابایی شهردار شمشک، برزو معاون شهردار و شمشکی رئیس شورای شهر، برای پیگیری مجدانه تصویب و ابلاغ طرح از روند بررسی و تصویب طرح های توسعه شهری و منطقه ای گلایه کرد و گفت شهر موجودی زنده و در حال حرکت است بنابراین برای مدیریت بهینه حرکت این موجود زنده باید در کوتاهترین زمان طرح آماده و در اختیار مدیرت شهری قرار گیرد، وی برای رفع طولانی شدن فرایند بررسی و تصویب طرح ها و به حداقل رساندن آسیب های آن پیشنهاد کرد روش تهیه طرح و اجرایی توامان آن در دستور کار قرار گیرد و گفت برای تشریح این روش کتابی در واحد مطالعات و تدوین شرکت پارسوماش تهیه شده است که به زودی وارد بازار نشر می شود.



    مطلب پیشنهادی

    طرح ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد

    اصلاح طرح ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی در مجلس

    نمایندگان مجلس جهت تامین نظر شورای نگهبان، طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی را اصلاح کردند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *