یکشنبه , ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۱ قبل از ظهر
  • کد خبر 11045
  • افزایش سرانه اکولوژی شهری اصفهان با توسعه دیم کاری
    افزایش سرانه اکولوژی شهری اصفهان با توسعه دیم کاری

    افزایش سرانه اکولوژی شهری اصفهان با توسعه دیم کاری

    فروغ مرتضایی‌نژاد  با اشاره به توسعه دیم‌کاری در شهر، اظهار کرد: سازمان پارک‌ها در سال ۱۳۹۸ با توجه به محدودیت‌های موجود در کاهش منابع آب پایدار در شهر اصفهان و با هدف استفاده از اراضی بلااستفاده به عنوان فضای سبز شهری، کمک به اکوسیستم شهری در راستای اجرای قانون هوای پاک، مدیریت روان‌آب و سیلاب، کمک به احداث کمربند سبز این کلانشهر، مدیریت گرد و غبار و ریزگردها، کمک به پدافند غیر عامل و افزایش سرانه اکولوژی شهری، اقدام به برنامه ریزی و ترویج توسعه فضای سبز به روش دیم‌کاری و کاشت گونه‌های مقاوم کرد.

    وی افزود: پس از انتخاب گونه‌ها با نظر کارگروه فنی سازمان، گونه‌های منتخب در مناطق حاشیه‌ای کشت شده است.

    مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان ادامه داد: مناطق دارای پتانسیل و منتخب در این پروژه شامل جنگل شرق واقع در منطقه چهار، پارک کوهستانی صفه واقع در منطقه پنج، بزرگراه اقارب‌پرست و کوه قائمیه واقع در منطقه ۱۳ و باغ رضوان است.

    وی با بیان اینکه طبق توافق با گروه توپخانه ۱۵ خرداد سپاه بخشی از اراضی آن یگان به کشت دیم اختصاص یافت، تصریح کرد: جمع کل مساحت کاشت شده در سال ۹۸ در حدود ۶۴ هکتار است که گونه غالب کاشت شده در آنها اسکوپاریاست.

    مرتضایی‌نژاد گفت: پایین بودن هزینه‌های احداث و نگهداری فضای سبز عرصه‌های دیم کاری شده از جمله مزیت‌های اجرای این پروژه است.

    وی با اشاره به ثبت اطلاعات بوستان‌های شهر اصفهان، اظهار کرد: پارک‌ها و بوستان‌های شهر در وب‌سایت سازمان معرفی شده و اطلاعات مربوط به ۱۰۵ بوستان همراه با امکانات آنها با لحاظ متراژ و مساحت به طور کامل روی سایت بارگذاری شده است.

    مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تصریح کرد: از جمله نکاتی که در طراحی وب‌سایت جدید سازمان در نظر گرفته شده، شناسایی گروه‌های ذی‌نفع و نیازهای آنها، تهیه محتوای صفحات و خدمات بر اساس این نیازها و تسهیل روش‌های تعامل با ذی‌نفعان است.

    وی آموزش مجازی را یکی از خدمات وب‌سایت سازمان پارک‌ها عنوان کرد و گفت: در این بخش هدف ارائه آموزش‌های شهروندی، کارشناسی و کارگری به صورت آنلاین و وبینار از طریق سایت سازمان پارک‌هاست و گروه‌های هدف، شهروندان، پیمانکاران، شهرداری‌های مناطق، شهرداری‌های شهرهای اطراف، تشکل‌های زیست محیطی غیردولتی و سازمان‌های مرتبط با شهرداری اصفهان مانند پسماند و خدمات موتوری است.

    ایمنا



    مطلب پیشنهادی

    طرح ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد

    اصلاح طرح ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی در مجلس

    نمایندگان مجلس جهت تامین نظر شورای نگهبان، طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی را اصلاح کردند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *