شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۵ بعد از ظهر
  • کد خبر 20362
  • «اقتصاد کیفیت» صنعت ساخت و ساز، دست آورد اجلاس سازندگان و طراحان

    «اقتصاد کیفیت» صنعت ساخت و ساز، دست آورد اجلاس سازندگان و طراحان

    قلندری در شانزدهمین اجلاس سازندگان و معماران با نگاهی به تاریخ شهر شیراز، اظهار داشت که شهر درگذشته جامه‌ای به قامت زندگی پوشیده بوده است؛ اما در دوران اخیر، نگاه به شهر به شکلی، کمی و انعطاف‌ناپذیر تغییر کرده است. او هشدار داد که توجه به کمیت‌ها تا حدی رسیده که به حذف کیفیت در ساخت‌وسازها منجر شده و تقلیل فضاهای مثل حیاط، تراس و افزایش متراژ زیربناها به‌قصد صرفه اقتصادی، نمونه‌ای از فراموشی کیفیت در ساختمان‌ها است.

    شهرهای امروز پهلو به پهلوی شهرهای کهن و حتی برخی مواقع با روندی پشت به این شهرها پیش می‌روند به‌طوری می‌توان نام کارگاه ساختمانی را برای شهر امروز قلمداد کرد که فرسنگ‌ها دورتر از تعریف شهر در حال گسترش است

    بنابراین رسالت مدیران شهری و کلیه متصدیان ساخت‌وساز معماری باید در راستای تعادلی میان ارزش تاریخی شهرها و توسعه آنها باشد.

    سرپرست شهرسازی و معماری شهرداری شیراز با اشاره به معضلات امروز شهر شیراز، ادامه داد: نیاز شهروندان شیرازی تأمین فضای سکونت، تفریح در شهری است که واجد مؤلف‌های کیفی است بنابراین ارتقاء فضای زیستی در شیراز از مهمترین وظیفه‌های مدیریت شهری محسوب می‌شود و البته نباید فراموش کرد که ایجاد ارزش‌افزوده در ابنیه و صرفه اقتصادی رابطه مستقیمی باکیفیت بنا دارد.

    قلندری در ادامه افزود: برگزاری چنین اجلاسی باید درنهایت منجر به بازگشت به کیفیت در معماری و شهرسازی در معیارهای ارزش‌گذاری اقتصادی ابنیه شود که همان «اقتصاد کیفیت» است که یقیناً این اجلاس به دنبال کشف آن خواهد بود در همین راستا باید به فرایند ساخت‌وساز در شیراز با نگاهی چندوجهی نگریست و این اجلاس می‌تواند با گردهمایی اهالی این صنعت که از متخصصین این عرصه هستند عامل اعتلای کیفیت و هویت در ساخت شهر شود و در این راستا در معاونت شهرسازی و معماری می‌توان به تدوین و ترویج نظام هویتی برجسته برای شهر دست‌یافت.

    نباید فراموش کرد که اطلاعات مربوط به این اجلاس می‌تواند شهر شیراز را در جلب سرمایه‌گذاری برای پروژه‌های بزرگ شهرسازی یاری‌رسان باشد

    همچنین توجه به هویت تاریخی و فرهنگی شهر شیراز و تدوین سیاست‌های شهرسازی و معماری از دیگر دستاوردهای این اجلاس خواهد بود.

    این متصدی امور شهری در شیراز با نگاهی ضرورت رونمایی از کمپین نما در شیراز، اظهار داشت: همچنین کمپین نما باهدف خلق فضاهای شهری باکیفیت و هویت‌مند هم‌راستا با این اجلاس رونمایی خواهد شد در این کمپین با همکاری شهرداران ۱۱ منطقه شهر شیراز آسیب‌شناسی نما و معرفی نماهای مناسب با توجه به الگوهای بومی شهر شیراز و مصالح استاندارد به دنبال بهبود نمای شهر خواهیم بود.

    وی در آخر ابراز داشت: اجلاس سازندگان و طراحان به‌عنوان یک فرصت برای تعامل و همکاری در راستای بهبود و توسعه صنعت ساختمان و حرکت به سمت ساخت‌وسازهای باکیفیت‌تر تلقی می‌شود.

    منبع: صما نیوز



    مطلب پیشنهادی

    انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز برای اشخاص غیرتجاری مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود

    انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز برای اشخاص غیرتجاری مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود

    طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز برای اشخاص غیرتجاری ‌مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *