جمعه , ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۷:۵۱ قبل از ظهر
  • کد خبر 3178
  • اقدام سئول در برابر آلودگی هوا: حمل و نقل عمومی رایگان ترجمه حمیدرضا عبداللهی
    ترجمه حمیدرضا عبداللهی

    اقدام سئول در برابر آلودگی هوا: حمل و نقل عمومی رایگان

    برزن نیوز: سئول در برابر آلودگی هوا اقدام به رایگان کردن حمل و نقل عمومی نمود، این اقدامی  پرهزینه است و در شهرهای دیگر  چندان موفق نبوده است. آیا  این طرح می تواند وضعیت آلودگی شدید پایتخت کره جنوبی را  تغییر دهد؟

    از حیث آلودگی هوا، چین به درستی در بین کشورهای آسیایی بیشترین نقش آسیب زا را داراست، اما در این بین، کره جنوبی مشکل آلودگی بزرگی مخصوص به خود دارد که باعث شده در میان کشورهای عضو OECD از نظر کیفیت هوا به عنوان بدترین کشور لقب بگیرد- کارشناسان پیش بینی می کنند که این مشکل در پنج سال آینده بدتر نیز خواهد شد.

    هنگامی که طی ماه گذشته گرد و غبار فراوانی شهر را فراگرفت، مدیران محلی قدم جدی برای مقابله با آن برداشتند: اعلام خطر اضطراری کاهش کیفیت هوا و برای اولین بار، رایگان کردن حمل و نقل عمومی برای شهروندان.

    با افت میزان کیفیت هوا  و خروج آن از سطح متوسط ۷۹ میکروگرم در هر متر مکعب(به عنوان شاخص کیفیت هوا) طی روز دوشنبه آخر ماه ژانویه، هزینه های اتوبوس و مترو رایگان اعلام شد و پس از آن با افت کیفیت هوا به سطح ۱۵۹ میکروگرم در مترمکعب که نشان از وضعیت ناسالم کیفیت هوا داشت، مجددا طرح حمل و نقل عمومی رایگان برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه اجرایی شد. علاوه بر آن، مدیریت شهری ۳۶۰ پارکینگ را در ساختمان های دولتی تعطیل کرد و یک طرح ترافیک وِیژه را برای عموم رانندگان اجرایی کرد.

    این تصمیمات بخشی از یک اقدام اضطراری است که در ماه جولای سال گذشته انجام شد؛  هنگامی که غلظت ریزگردها (PM2.5) به میزان تکان دهنده ۱۷۹ میکروگرم در متر مکعب رسید. در نتیجه این اقدامات، شهر سئول(مدیریت شهری) برای پیشرو بودن در انجام چنین اقدامات جسورانه ای در کشور مورد تمجید قرار گرفته است، هرچند، در این بین اختلافات سیاسی نیز وجود دارد.

     



    مطلب پیشنهادی

    چرا خرید تاکسی برقی برای تهران واجب است؟ | ورود این تاکسی ها به پایتخت پس از عبور از چند فیلتر کارشناسی

    چرا خرید تاکسی برقی برای تهران واجب است؟ | ورود این تاکسی ها به پایتخت پس از عبور از چند فیلتر کارشناسی

    پای تاکسی‌های برقی که یکی از روش‌های حمل و نقل جدید عمومی در دنیاست، بالاخره به تهران هم باز شده اما مثل هر تغییری که با مقاومت روبرو می‌شود، این پدیده نیز مخالفانی در پایتخت دارد و عده‌ای به دنبال ساختن نقاط ضعف برای آن هستند تا از ورود آن جلوگیری کنند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *