دوشنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۶:۱۲ قبل از ظهر
  • کد خبر 14078
  • انتقال تجارب موفق بازآفرینی بافت‌های تاریخی شهرهای اصفهان و یزد، سرآغازی برای تعامل سازنده بین شهرداری و میراث فرهنگی است
    انتقال تجارب موفق بازآفرینی بافت‌های تاریخی شهرهای اصفهان و یزد، سرآغازی برای تعامل سازنده بین شهرداری و میراث فرهنگی است

    انتقال تجارب موفق بازآفرینی بافت‌های تاریخی شهرهای اصفهان و یزد، سرآغازی برای تعامل سازنده بین شهرداری و میراث فرهنگی است

    وحید مهدویان معاون شهرسازی ومعماری شهرداری اصفهان  با تاکید بر اینکه تعامل بین شهرداری و میراث فرهنگی اصفهان می‌تواند سازنده باشد، اظهار کرد: تعامل شهرداری با سایر نهادها و ارگان‌ها در استان‌های دیگر به ویژه آن دسته که تجربه موفقی در بازآفرینی بافت‌های تاریخی و میراثی دارند، بسیار مثمر ثمر خواهد بود.

    معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان ادامه داد: در فصل جدید مدیریت شهری ارتباط بین شهرداری و میراث فرهنگی یزد سازنده خواهد بود که هدف جلسه اعلام دوستی و تحکیم این موضوع بین شهرداری و میراث فرهنگی و استفاده از تجربیات بخش خصوصی و ارگان‌های سایر استان‌ها برای تدوین نقشه راه است.

    وی یکی از شاخصه‌های موفقیت در محورهای تاریخی و گردشگری را تعامل سازنده شهرداری و میراث فرهنگی دانست و گفت: تمایل داریم از تجربیات یزد استفاده کنیم، سپس پیشنهادات اجرایی در اصفهان مورد بررسی قرار گیرد زیرا شهر یزد در حوزه میراث فرهنگی موفق عمل کرده است.
    مهدویان تصریح کرد: معتقدیم اگر هم‎افزایی ایجاد شود اتفاقات خوشایندی در این راستا رقم خواهد خورد، بنابراین باید از ظرفیت و توانایی‌ها استفاده و با سایر دستگاه تعامل ایجاد کنیم.

    وی با تاکید بر اینکه اختلافی بین شهرداری و میراث فرهنگی وجود دارد، اظهار کرد: در بستر هم افزایی باید از ظرفیت‌ها استفاده کرد تا با نگاه مردم محوری حرکت‌های سازنده انجام شود.

    پانا



    مطلب پیشنهادی

    شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت

    شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت

    شهرهای هوشمند فراگیر ملزم به اجرای اصولی برای بهبود کیفیت زندگی ساکنان شهروندان و افزایش استقلال همه افراد از جمله افراد دارای معلولیت هستند تا تمام ویژگی‌های کلیدی شهر هوشمند از جمله حمل‌ونقل، آموزش، اشتغال، امکانات اجتماعی و رفاهی برای همه ساکنان قابل‌دسترس باشد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *