دوشنبه , ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴:۳۵ بعد از ظهر
  • کد خبر 1912
  • فراهانی مهندس مشاور

    بازپرداخت طلب های مهندسین مشاور در برنامه شورا و شهرداری

    مجید فراهانی در بازدید از نمایشگاه مطبوعات، در نشستی خبری به سوال های خبرنگاران پاسخ داد.
    این عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در پاسخ به سوال خبرنگار برزن نیوز در مورد مطالبات شرکت های مشاور شهر ساز از شهرداری گفت:
    در حال حاضر شهر تهران بیش از ۳۰ هزار ملیارد بدهی دارد، که از این سی هزار ملیارد، ۹ هزار میلیارد آن متعلق به شرکت های مشاور و پیمانکاران است.
    علاوه بر اینها بدهی های جدیدی هم هر روز کشف می شود، اگر بخواهیم هزینه پروژه های در حال ساخت را هم اضافه کنیم شهرداری تهران چیزی در حدود ۵۵ هزار میلیارد بدهی دارد. با توجه به بودجه ۱۸ هزار ملیاردی سالانه شهرداری تهران، که ده هزارمیلیارد آن هزینه نگهداری شهر و حقوق پرسنل می شود؛ از هشت هزار میلیارد باقی مانده چگونه می شود هم شهر را توسعه داد و هم ۵۵ هزار میلیارد بدهی شهرداری را پرداخت کرد؟
    فراهانی افزود این مشکل وجود دارد، ما با صف طویلی از طلبکاران از شهرداری مواجه هستیم، از جمله مهندسین مشاور. با برنامه ریزی که صورت گرفته بنا داریم هم هزینه های اداره شهر را کاهش دهیم و هم فکری برای باز پرداخت این بدهی ها صورت بگیرد. تهران خیلی گران اداره می شود،چه در عرصه قرارداد ها و چه در هزینه های شهرداری. ما باید یک برنامه ریزی انقباضی با تمرکز بر کاهش هزینه ها داشته باشیم.باید به سمت درآمدهای پایدار از طریق سرمایه گذاری داخلی و خارجی برویم تا بتوانیم این بدهی ها را بازپرداخت کنیم. و هم هزینه پروژه های آتی از طریق سرمایه گذاری تامین شود.



    مطلب پیشنهادی

    با خرید امتیاز نهضت ملی گرفتار نشوید؛ احتمال سلب پروژه مسکن

    با خرید امتیاز نهضت ملی گرفتار نشوید؛ احتمال سلب پروژه مسکن

    ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی از وعده‌های انتخاباتی ریاست جمهوری سید ابراهیم رییسی بود؛ …

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *