شنبه , ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۷:۱۷ قبل از ظهر
  • کد خبر 11662
  • بافت های فرسوده و ناکارآمد، مهم ترین معضل شهری ولی قابل درمان
    بافت های فرسوده و ناکارآمد، مهم ترین معضل شهری ولی قابل درمان

    بافت های فرسوده و ناکارآمد، مهم ترین معضل شهری ولی قابل درمان

    مهندس مختاری با تاکید بر اهمیت نوسازی بافت های فرسوده مطابق با اصول شهرسازی گفت: یکی از مهم ترین معضلات شهرها، بافت های ناکارآمد و فرسوده شهری است که مشکلات عدیده ای را در ابعاد مختلف برای مدیریت شهری و دیگر دستگاه ها به وجود آورده است.

    وی افزود: بافت های فرسوده نوعی بیماری در ساختار مناطق شهری محسوب می شوند و عوامل زیادی در آن دخیل اند که از میان آنها می توان به عدم پیروی از یک برنامه واحد و منسجم، عدم توانایی اقتصادی اقشار مختلف، درک ناصحیح از مولفه های اجتماعی و فرهنگی و غیره اشاره کرد.

    شهردار قدس اظهار داشت: در سال های اخیر، رشد بی رویه و شتابان شهرها، مشکلات شهری بسیاری را ایجاد نموده است. این مشکلات تمامی جنبه های شهرنشینی را تحت تأثیر خود قرار داده و چه بسا که در برخی موارد زندگی شهری را مختل نموده است. شهرقدس به عنوان شهری در جوار پایتخت کشور در سالهای گذشته به دلیل بروز مشکلات اقتصادی شاهد مهاجرت پذیری تعداد زیاد افرادی از نقاط مختلف کشور بوده است.

    وی با بیان اینکه مناطقی که از لحاظ سیما و منظر شهری چهره مطلوبی نداشته و به دلیل عدم رعایت اصول شهرسازی در آنها امکان دسترسی و خدمات رسانی مطلوب وجود ندارد جزو بافت فرسوده شهری محسوب می‌شود، افزود: لیکن این معضل با ارائه راهکارهای مناسب و تسهیلات خوب به شهروندان قابل حل می باشد.

     مهندس مختاری ادامه داد: یکی از دغدغه های تمامی مدیریت های شهری احیا و نوسازی بافت فرسوده بوده و مدیریت شهری شهرقدس در دوره پنجم نیز از این قاعده مستثنی نبوده است و با ارائه خدمات مطلوب و تسهیلات معقول حدود ۱۰ درصد از بافت فرسوده شهری را احیا و نوسازی نموده است.

    شهردار قدس خاطرنشان کرد: شهرداری قدس با صدور ۱۵۲۰ پروانه ساختمانی و ۵۶۵ جواز تخریب و نوسازی و تخریب و تعریض تعدادی از املاک معارض، در راستای احیا و نوسازی بافت فرسوده و رفع این معضل شهری در شهرقدس گام مهمی برداشته است.

    شهردار قدس در پایان سخنان خود عنوان کرد: مجموعه مدیریت شهری از شهروندان فهیم درخواست دارد که با رعایت استاندارد و اصول شهرسازی نسبت به ساخت، و نوسازی بنای ساختمانی خود اقدام کرده و ما را در مسیر ساخت شهری استاندارد یاری کنند.

    برنانیوز



    مطلب پیشنهادی

    طرح ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد

    اصلاح طرح ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی در مجلس

    نمایندگان مجلس جهت تامین نظر شورای نگهبان، طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی را اصلاح کردند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *