یکشنبه , ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۵ بعد از ظهر
  • کد خبر 16491
  • تهران؛ ابرشهر دوستدار مادر و کودک
    بهره‌برداری از بوستان تخصصی مادر و کودک در منطقه ۱۰ شهرداری تهران

    بهره‌برداری از بوستان تخصصی مادر و کودک در منطقه ۱۰ شهرداری تهران

    مهدی اخ الصنایع از بهره‌برداری از بوستان تخصصی مادر و کودک در منطقه ۱۰ و در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: کلنگ افتتاح بوستان باغ نظر سال گذشته در بازدید قرار خدمت شهردار تهران از منطقه ۱۰ به عنوان نخستین بوستان پارک تخصصی مادر و کودک در شهر تهران زده شد.

    وی ادامه داد: این بوستان با پیگیری‌هایی که از سوی شهرداری منطقه ۱۰ تهران در راستای تملک و فعالیت اجرایی که سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران انجام داده، به مرحله افتتاح و بهره‌برداری نزدیک شده است.

    شهردار منطقه ۱۰ تهران با بیان اینکه بوستان باغ نظر دارای طراحی‌های ویژه‌ای به عنوان نخستین بوستان تخصصی مادر و کودک در شهر تهران است، اظهار کرد: اتاق ویژه مادر و کودک همراه با تخت کودک، اتاق ویژه تغذیه، سهولت دسترسی به فضاهای تفریحی از نظر موقعیت مکانی، زمین بازی ویژه کودکان، رینگ پیاده‌روی مادران با قابلیت استفاده از کالسکه و… از جمله ویژگی‌های این بوستان است.

    اخ الصنایع با بیان اینکه در این بوستان اصول و استانداردهای ایمنی ویژه کودکان رعایت شده است، تصریح کرد: بوستان مادر و کودک باغ نظر به گونه‌ای طراحی و احداث شده است که از هرگونه مشاغل مزاحم یا آلاینده که می‌تواند ایمنی مادران و کودکان را با خطر روبه‌رو سازد، پرهیز شده است.

    شهردار منطقه ۱۰ تهران به عزم مدیریت شهری برای افزایش سرانه‌های خدماتی از جمله فضای سبز عمومی اشاره و تصریح کرد: متأسفانه منطقه ۱۰ با کمبود سرانه فضای سبز عمومی روبه‌رو است. با این حال، شهرداری منطقه ۱۰ رویکرد خویش را در جهت توسعه فضای سبز عمومی با خرید باغات شخصی و تبدیل آن به بوستان قرار داده که در این چارچوب، باغ عزیز از باغات قدیمی منطقه در روزهای گذشته خریداری و اقداماتی برای خرید چند باغ دیگر از جمله باغ جعفریان انجام داده است.



    مطلب پیشنهادی

    طرح ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد

    اصلاح طرح ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی در مجلس

    نمایندگان مجلس جهت تامین نظر شورای نگهبان، طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی را اصلاح کردند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *