جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۹:۵۰ قبل از ظهر
  • کد خبر 16024
  • بیشترین پروانه ساخت در سال ۱۴۰۱ مربوط به کدام منطقه تهران است؟
    هزینه ساخت هر متر مسکن / قیمت مسکن ملی بالا نمی رود؟

    تسهیل در ساخت‌و‌ساز با مجوز یک طبقه تشویقی

    سید محمدرحیم مرتضوی با تاکید بر ایجاد امید و انگیزه در بین شهروندان اظهار کرد: ایجاد مشوق‌ها برای تسریع در نوسازی بافت فرسوده که طرح آن از طریق کمیسیون ماده پنج برای ایجاد یک طبقه تشویقی در بافت فرسوده ارائه شده است تا شرایط نوسازی بافت فرسوده به خصوص در محلات کم‌برخوردار تسهیل و سبب رونق ساخت‌و‌ساز شود.

    شهردار منطقه ۹ تهران توجه به آسیب‌های اجتماعی را از دیگر موارد قابل توجه دانست و عنوان کرد: مجموعه شهری در کنار وظایف ذاتی خود، کمک به معتادین متجاهر و کارتن خواب‌هایی که سرپناهی ندارند را در کنار دستگاه‌های اجرایی با ایجاد گرمخانه‌هایی در شهر تهران در دستور کاری خود قرار داده است که در این راستا منطقه مددسرای امید این ظرفیت را دارد که به این قشر آسیب‌پذیر خدمت‌رسانی کند.

    وی پویش “شنبه‌های امید و افتخار” را از جمله مواردی دانست که در شهرداری تهران در حال انجام است و توضیح داد: هر شنبه پروژه‌های بزرگ مقیاسی در پایتخت افتتاح می‌شود که در دومین شنبه مراسم کلنگ‌زنی ادامه شاخه غربی بزرگراه یادگار امام(ره) با حضور شهردار تهران و مدیران ارشد شهری انجام شد.

    مرتضوی به روند کاهشی مدت زمان صدور پروانه ساخت و ساز اشاره کرد و افزود: سال گذشته ۵ هزار و ۴۰۰ پروانه ساخت و ساز صادر شده است که با اقدام کمیسیون ماده ۵ گشایش بزرگی در بافت فرسوده انجام شد و ما در منطقه ۹ در تلاش هستیم تا با کاهش روند صدور پروانه ساخت و ساز، رفت و آمد شهروندان را کاهش داده و امورات مرتبط با ساخت و ساز آنها تسهیل شود.



    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *