جمعه , ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۶:۵۹ قبل از ظهر
  • کد خبر 13698
  • توماس هاکسلی، مهندس شهرسازی
    توماس هاکسلی، مهندس شهرسازی

    توماس هاکسلی، مهندس شهرسازی

    از او در کنار جان فردریک بیتمن به‌عنوان دو مهندس آب پیشرو در قرن نوزدهم یاد می‌شود. هاکسلی مسوولیت بیش از ۱۵۰ طرح آبرسانی در جزایر بریتانیا و خارج از کشور را بر عهده داشت.

    او متولد ۱۲‌ژوئیه ۱۸۰۷ در آرنولد ناتینگهام‌شایر بود. او با وجود داشتن تحصیلات رسمی بیشتر فردی خودآموخته بود و بعدتر شروع به همکاری با یک بنگاه معماری محلی به سرپرستی ادوارد استیولی کرد که درگیر پروژه‌های مهندسی مرتبط با آب بود.

    هاکسلی بعدتر به‌عنوان مهندس در کمپانی گاز لایت‌اند‌کوک و کمپانی واترورکس ناتینگهام به مدت بیش از نیم قرن همکاری کرد که از جمله طرح‌های آن دوره باید از «آبرسانی پل‌ترنت (۱۸۳۱)» یاد کرد.

    نخستین‌بار هاکسلی در سطح ملی با پروژه موسوم به «بررسی سلامت آب‌های شهرک‌ها» در ۱۸۴۴ به شهرت رسید و طرفداری وی از تامین پیوسته آب مشتریان او را پرآوازه کرد و پس از آن مدیریت پروژه‌های آبرسانی زیادی در لیورپول، شفیلد، لیدز، آکسفورد و … به وی واگذار شد.

    در ۱۸۵۲ وی به ریاست «انستیتو مهندسی و مدیران گاز» رسید که تابعی از انجمن سلطنتی بود و در ۱۸۷۱ نیز ریاست انستیتو مهندسی شهرسازی به وی واگذار شد.

    او از ۱۸۶۹ تا ۱۸۷۹ به‌عنوان مشاور در پروژه‌های ساخت آب‌انبار برای شرکت آبرسانی لیدز مشارکت داشت. هاکسلی در ۲۳ سپتامبر ۱۸۹۳ در لندن درگذشت.



    مطلب پیشنهادی

    چرا خرید تاکسی برقی برای تهران واجب است؟ | ورود این تاکسی ها به پایتخت پس از عبور از چند فیلتر کارشناسی

    چرا خرید تاکسی برقی برای تهران واجب است؟ | ورود این تاکسی ها به پایتخت پس از عبور از چند فیلتر کارشناسی

    پای تاکسی‌های برقی که یکی از روش‌های حمل و نقل جدید عمومی در دنیاست، بالاخره به تهران هم باز شده اما مثل هر تغییری که با مقاومت روبرو می‌شود، این پدیده نیز مخالفانی در پایتخت دارد و عده‌ای به دنبال ساختن نقاط ضعف برای آن هستند تا از ورود آن جلوگیری کنند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *