دوشنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۳:۰۵ قبل از ظهر
  • کد خبر 9873
  • موانع اقتصادی موجب توقف جهش در نوسازی بافت‌های فرسوده تهران شد
    موانع اقتصادی موجب توقف جهش در نوسازی بافت‌های فرسوده تهران شد

    حمل و نقل عمومی، پسماند و معماری۳ اولویت اصلی مدیریت شهری

     محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران عصر امروز در آیین بهره برداری از پادگان ۰۶ ارتش به عنوان بوستان ارتش گفت: چنین اقداماتی باعث افزایش رضایتمندی مردم می شود.

    هاشمی ادامه داد: همانطور که می دانید در تهران که فرض بر این است که ۶۰۰ کیلومتر مربع است ۵ درصد به پادگان های شهری اختصاص دارد.

    وی افزود: البته بر اساس قوانین موجود قرار است این پادگان ها در اختیار مردم قرار گیرد و نیروهای نظامی از شهر خارج شوند.

    رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: برای این امر موانع زیادی وجود دارد که یکی از آنها بحث جا به جایی است زیرا باید مکان های جدید ساخته شود.

    هاشمی گفت: البته امروز روش جدیدی به دست آورده ایم که ماحصل آن را می بینیم و از این پس می توان با همین مدل پادگان ۰۶ اقدامات مشابهی انجام دهیم.

    وی ادامه داد: ۲۹۰۰ هکتار فضای نظامی در شهر وجود دارد که می توان برای آن فکری کرد و تلاش کرد تا این پادگان ها از شهر خارج شوند و به عرصه های عمومی شهر اختصاص پیدا کند.

    رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: بحث شهر تهران و اولویت های آن باید مدنظر شهرداری تهران قرار گیرد که در یک سال اخیر هم در شورای شهر تهران به آن توجه ویژه ای شده است.

    هاشمی خاطرنشان کرد: در بودجه سالیانه هم برای این اولویت ها بودجه مشخص در نظر گرفته شده است و امیدواریم مدیریت شهری بتواند به آنها عمل کند.

    وی گفت: یکی از مهمترین اولویت های تهران بحث حمل و نقل عمومی است که باید با توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی این اولویت مردم تهران به سرانجام برسد.

    رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: موضوع بعدی بحث پسماند و معماری شهری است که باید تلاش شود تا با کاهش تولید پسماند و توجه ویژه به ساخت و سازهای شهری این دو اولویت هم به سرانجام برسد.

    هاشمی گفت: ساختار شهرداری هم باید اصلاح شود و باید طوری آماده کار شود که هم از تعداد آنها کاسته شود و هم بر کارایی آن افزوده شود و باید در یک سال آینده ثمرات آن را ببینیم.

    وی ادامه داد: نباید گفت چون به طول دوره ما نمی رسد کاری نکنیم بلکه باید حتی در روز آخر مسوولیت هم اگر نیاز است کاری را شروع کنیم.

    رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: در پایان سخنان باز هم از ارتش جمهوری اسلامی کمال تشکر را دارم که به این مهم رضایت دادند.



    مطلب پیشنهادی

    شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت

    شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت

    شهرهای هوشمند فراگیر ملزم به اجرای اصولی برای بهبود کیفیت زندگی ساکنان شهروندان و افزایش استقلال همه افراد از جمله افراد دارای معلولیت هستند تا تمام ویژگی‌های کلیدی شهر هوشمند از جمله حمل‌ونقل، آموزش، اشتغال، امکانات اجتماعی و رفاهی برای همه ساکنان قابل‌دسترس باشد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *