یکشنبه , ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵:۱۶ قبل از ظهر
  • کد خبر 16157
  • در این شهر خودرو، محور است
    در این شهر خودرو، محور است

    این شهر، خودرو محور است

    به گزارش برزن نیوز در حالی که تیم مدیریت شهری سابق بر لزوم استفاده از دوچرخه تاکید داشت و خط ویژه دوچرخه در معبر شهری ایجاد میکرد و در جای جای شهر دوچرخه های اشتراکی دیده میشد، تیم جدید تصمیم گرفته اند مسیر های کوچک دوچرخه را بدل به محل پارک خودرو کنند تا همه چیز در این شهر بر مدار خودرو بچرخد و شهر انسان محور بیشتر از شعار پیش نرود.

    پس از جمع آوری بسیاری از دوچرخه های اشتراکی، این بار نوبت خیابان بهشت بود؛ تا درست در خیابان شورای شهر و شهرداری تهران حفاظ های زرد رنگ خط ویژه دوچرخه برداشته شود و مسیری که با کلی هزینه ساخته شده بود دوباره بدل به پارکینگ خودرو ها شود.

    سید جعفر تشکری هاشمی رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر  درخصوص این که حذف مسیر ویژه دوچرخه در خیابان بهشت بمی گوید :‌هم احداث مسیر دوچرخه  در سطح شهر تهران در بسیاری از موارد غیر کارشناسی و غیر تخصصی بوده و کارمطالعاتی دقیقی برای ایجاد آن انجام نداده بودند اما برای انجام کار  هزینه شد  و هم تخریب و حذف کردن آن ، بدون این که  بررسی و ارزیابی دقیقی صورت بگیرد، یک کار اشتباه  و غلط است.متاسفانه شاهد اقدامات خودسرانه زیادی در سطح شهر هستیم و کارهایی  که با اولیه ترین اصول مهندسی ترافیک در تضاد است به راحتی به اجرا در می آیند و ظاهرا شهرداری نسبت به این موضوعات نظارت کافی ندارند در غیر این صورت  هم احداث آن کار غلطی بوده و هم تخریب آن کار اشتباهی است.

    سوالی که پیش می آید این است که اولویت مدیریت شهری جدید چیست؟ از شهرداری که با دوچرخه سر کار می آمد تا شهرداری که خط ویژه دوچرخه را جمع آوری می کند؟ این تصمیمات متناقض ریشه در چه چیزی دارد؟ شهر انسان محور یا شهر خودرو محور اولویت ها را چه کسانی انتخاب میکنند؟

    چه کسی پاسخ گوی هزینه های گزاف ایجاد و برچیده شدن این خطوط است؟ جایگاه کار کارشناسی پیش از اجرای طرح ها کجاست؟ چه بر سر دوچرحه های اشتراکی و هزینه کرد بایت اجرا و جمع آوری شان شد؟

    اینها سوالاتی است که مدیریت شهری ما باید پاسخ گو باشد.

     

     



    مطلب پیشنهادی

    این مالکان منتظر تماس دولت باشند

    این مالکان منتظر تماس دولت باشند

    مقامات وزارت راه و شهرسازی گزارش «رهگیری، شناسایی و اقدام» در فرآیند اخذ مالیات از خانه‌های خالی را اعلام کردند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *