شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۶:۴۰ قبل از ظهر
  • کد خبر 16321
  • رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان انتخاب شد| شکیب: مقررات ملی ساختمان الزامی است
    رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان انتخاب شد| شکیب: مقررات ملی ساختمان الزامی است

    رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان انتخاب شد| شکیب: مقررات ملی ساختمان الزامی است

     سرانجام و بعد از ماهها انتظار به هر حال رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور از سوی رئیس جمهور انتخاب و این حکم توسط وزیر راه و شهرسازی ابلاغ شد.

    حمزه شکیب در حالی به عنوان رئیس سازمان نظام مهندسی انتخاب شد که در انتخابات نهمین دوره شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان جزو نفرات برتر بود. نتایج آرای مأخوذه در ۲۲ اردیبهشت ماه نشان داد که او با ۲۳۳ رای در رتبه نخست بخش عمران قرار گرفت.

    نتایج آرای مأخوذه در انتخابات نهمین دوره شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان (هیأت عمومی فوق العاده مورخ ۱۴۰۱.۰۲.۲۲) در حالی اعلام شد که این انتخابات به گفته ناظران وزیر راه و شهرسازی پر تنش ترین و پرحاشیه ترین انتخابات شورای مرکزی در نوع خود بود.

    این انتخابات از این جهت دارای حاشیه و چالش بود که ابتدا مکان برگزاری و سپس حضوری و یا مجازی بودن آن دچار تغییر و تحول شد.

    مخالفان برگزاری حضوری انتخابات شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان معتقد بودند که اگر انتخابات حضوری برگزار شود سرپرست کنونی سازمان نظام مهندسی به دلیل داشتن تریبون و رسانه ها می تواند به راحتی پیروز انختابات شود. امروز این انتخابات سرانجام به صورت مجازی برگزار و اعضای هیات مدیره های استان ها، منتخبین شورای مرکزی را انتخاب کردند.

    مقررات ملی ساختمان مجموعه ایست از ضوابط فنی، اجرایی و حقوقی لازم الرعایه در طراحی، نظارت و اجرای عملیات ساختمانی اعم از تخریب، نوسازی، توسعه بنا، تعمیر و مرمت اساسی، تغییر کاربری و بهره برداری از ساختمان که به منظور تامین ایمنی، بهره دهی مناسب، آسایش، بهداشت و صرفه اقتصادی فرد و جامعه وضع می‌شود

    حمزه شکیب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان جزو افرادی است که اعتقاد جدی بر ابلا بردن کیفیت ساخت و ساز دارد. او پیشتر با اشاره به اینکه ایمن‌سازی ساختمان یک بحث بسیار جدی است و همه نهادها، سازمان و ارگان‌های مرتبط برای تحقق این مهم باید پای کار باشند گفته بود که مقررات ملی ساختمان مجموعه ایست از ضوابط فنی، اجرایی و حقوقی لازم الرعایه در طراحی، نظارت و اجرای عملیات ساختمانی اعم از تخریب، نوسازی، توسعه بنا، تعمیر و مرمت اساسی، تغییر کاربری و بهره برداری از ساختمان که به منظور تامین ایمنی، بهره دهی مناسب، آسایش، بهداشت و صرفه اقتصادی فرد و جامعه وضع می‌شود.

    شکیب معتقد است: کشور ایران از حیث دانش روز دنیا در بحث عمران و ساخت و ساز هیچ مشکلی ندارد و به تعبیری به لحاظ دانشی جزء پنج کشور اول دنیاست. متاسفانه این دانش فنی به هیچ گرفته شده، چون نظامات اداری کشور خوب کار نمی‌کند. شهرداری‌ها هم باید به وظایف خود درست عمل کنند و فقط کارشان هندسه نباید باشد.
    اگر کار جهادی باشد دیگر کسی به فکر زد و بند، مسائل حاشیه‌ای، توجه به منافع شخصی، امتیاز دادن به دوستان و اطرافیان خود نخواهد بود چرا که کار جهادی یعنی همه چیز در خدمت مردم.

    رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان در اولین جلسه رسمی شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی گفت: توفیق خدمت فرصتی است که نصیب ما شده تا کارها را دنبال کنیم و بتوانیم به جامعه مهندسی خدمت خوبی ارائه دهیم.
    وی بیان کرد: آن چیزی که خیلی مهم است بحث همدلی است اگر همدلی وجود نداشته باشد بدون شک نمی توانیم انتظارات جامعه مهندسی و بهره بردار را برآورده کنیم. به عنوان عضو سازمان خواهان حفظ همدلی هستم تا بتوانیم با ایجاد این همدلی گام های خوبی در راستای خدمت رسانی به مردم کشورمان داشته باشیم.

    شکیب در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از مهندس رستم قاسمی وزیر راه و شهر سازی  افزود: خوشحالیم که اولین جلسه رسمی شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی با حضور وزیر محترم راه و شهر سازی و معاون محترم مسکن و ساختمان برگزار گردید و امیدواریم این حضور باعث وفاق و یک دستی اعضا شده و در ادامه راه به سمت پیشرفت حرکت کنیم.

    شکیب در ادامه خطاب به مهندس قاسمی وزیر راه و شهرسازی در خصوص بحث نهصت ملی مسکن گفت: ما آماده هر گونه کمک می باشیم و هر کاری از دست اعضای  نظام مهندسی بر بیاید انجام خواهیم داد تا مشکل مسکن را مرتفع سازیم.



    مطلب پیشنهادی

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز از انتخاب شهر کرج به عنوان ۱۰ شهر برتر در زمینه عملکرد کلی نوسازی مسکن در سطح کشور خبر داد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *