جمعه , ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۸ بعد از ظهر
  • کد خبر 11865
  • راه اندازی مرکز نوآوری "شهر آماده" تا بهمن ماه
    راه اندازی مرکز نوآوری "شهر آماده" تا بهمن ماه

    راه اندازی مرکز نوآوری “شهر آماده” تا بهمن ماه

    به گزارش برزن نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، رضا کرمی محمدی، در مراسم امضای تفاهم نامه مشترک مرکز فناوری‌های راهبری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: ما کشور بحران خیزی داریم و تهران هم آبستن این بحران هاست از این رو این بحران ها نیاز به دیدگاه علمی و تخصصی دارد زیرا در دنیا این رویه به کار گرفته شده است.
    کرمی محمدی افزود: ظرفیت های بسیار خوب علمی و تخصصی فارغ التحصیلان دانشگاه های مختلف در کشور وجود دارد که متاسفانه اکثرا بلااستفاده باقی می مانند. یکی از فواید راه اندازی این مرکز استفاده از این ظرفیتهای سرشار است و این موضوع جای تبریک به معاونت علمی ریاست جمهوری دارد.
    کرمی محمدی گفت: کشور ما کاملا بحران خیز است به خصوص شهر تهران که آبستن مخاطرات زیادی است که مواجهه با آنها نیاز به نگاه علمی و تخصصی دارد. رویکرد دنیا به این سمت می رود که مردم و نخبگان نقش مهمی در مدیریت بحران داشته باشند. چنین گفتمانی باید در کشور ما نیز بوجود بیاید و جامعه از نقش انفعالی به نقش فعال وارد شود.
    رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه متاسفانه معمولا بعد از بحران ها مشکلات و ایرادات بطور گسترده مطرح می شود و چندی بعد از آن به فراموشی سپرده می شود، افزود: این مرکز نوآوری می تواند یکی از قدم های خیلی مهم برای ورود مردم، نخبگان و متخصصان به چرخه مدیریت بحران از پیشگیری تا بازسازی باشد.
    وی با ابراز امیدواری نسبت به راه اندازی این مرکز گفت: امیدوارم این مرکز حرکت جدی در حوزه مدیریت بحران کشور را به دنبال داشته باشد و با استقبالی که نیروهای علمی و نوآورانه می کنند و با تزریق علم و آگاهی به این چرخه بتوانند عقب ماندگی های کشور در این حوزه را که تلاش های نافرجام بسیاری در سابقه آن وجود دارد تا حدودی جبران نمایند. این مرکز می تواند در موضوعات مختلفی از جلمه ساخت حسگرها، تأمین لوازم تقویت اجزای غیر سازه ای ساختمان ها ، بخش های مختلف نرم افزاری و سخت افزاری در حوزه های مدیریت، کنترل و فرماندهی، آموزش، مانور، امداد رسانی در مواقع بحران و … ورود داشته باشد.
    کرمی محمدی با بیان اینکه در کشور ما مردم همیشه در بحران ها سهم و نقش مهمی در زمینه امداد رسانی ایفا می کنند، افزود: این موضوع در کشور اتفاق خوبی است. اما اصلاح نقاط ضعف این امر نیاز به ایده و نوآوری دارد تا کمک های مردمی با نگاه علمی و تخصصی و بطور مؤثر و کارآمد جمع آوری و توزیع شود.
    وی گفت: از سوی دیگر در کشور ما کمک ها بیشتر در زمان مقابله با بحران است درحالیکه در حوزه پیشگیری و حتی بازسازی هم زمینه های متنوعی برای مشارکت وجود دارد.
    کرمی محمدی افزود: از ابتدای شکل گیری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تا کنون اقدامات بسیار خوبی در این سازمان در حوزه مدیریت بحران انجام شده است و بدون تعصب می توانم بگویم فکر، تخصص و علمی که در این سازمان وجود دارد در برخی حوزه ها در داخل کشور بی نظیر است. بنابراین باید از این ظرفیت نیز برای کل کشور استفاده شود و چنانچه کمک های مردم از طریق بهره گیری از استارتاپ های موجود به این مجموعه اضافه شود اثر آن در کل کشور محسوس خواهد بود.



    مطلب پیشنهادی

    طرح ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد

    اصلاح طرح ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی در مجلس

    نمایندگان مجلس جهت تامین نظر شورای نگهبان، طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی را اصلاح کردند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *