چهارشنبه , ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۹:۴۴ قبل از ظهر
  • کد خبر 494
  • روند ادامه بزرگراه همت زیر ذره بین استانداری البرز

    معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز گفت: روند پیشرفت ادامه بزرگراه همت مورد بررسی قرار گرفته و مقرر شد وزارت راه و شهرسازی علاوه بر ارائه لایحه ای به شورای عالی فنی در این خصوص، مبلغ نقدینگی مورد نیاز برای تملک ادامه مسیر را نیز تامین کند.
    خسرو ارتقایی در جلسه نظارت بر روند پیشرفت ادامه بزرگراه همت با اشاره به اینکه در استان پیگیری های جدی در خصوص تسریع در اتمام عملیات اجرایی این پروژه وجود دارد افزود: بر اساس توضیحات مسئولان وزارت راه و شهرسازی مقرر شد که مبلغ نقدینگی در اولین فرصت از سازمان برنامه و بودجه کشور دریافت شود و مشکل تملک واحدهای شهرک المهدی و ادامه کار از این طریق برطرف شود. وی با بیان اینکه استانداری البرز از روند پیشرفت این پروژه رضایت ندارد ادامه داد: از هزار و ۵۰ متر مجموع تونل رفت و برگشتی که باید حفاری صورت گیرد اکنون بیش از ۷۰۰ متر در بخش فوقانی انجام شده و همچنین مقرر شد مشکلاتی که با دستگاه های خدمات رسان برای جا به جایی دکل ها وجود داشته از طریق استانداری بررسی و رفع شود. ارتقایی گفت: یکی از موانع جدی که در این پروژه وجود دارد، اعتبارات پروژه به شکل اوراق مشارکت به پیمانکار پرداخت شده که برای تبدیل اوراق به نقدینگی باید درصد بالایی به عنوان ما به التفاوت این موضوع پرداخت کند که چنین اقدامی در توان پیمانکار نیست. وی افزود: علی رغم اینکه بیش از ۵۳ میلیارد تومان در چند ماه گذشته صورت وضعیت های پیمانکار به شکل اوراق در اختیار قرار گرفته ولی به دلیل موانعی در خصوص نقدینگی دریافت نکرده که مقرر شد وزارت راه و شهرسازی لایحه ای را در این رابطه به شورای عالی فنی ارائه دهد. معاون استاندار اضافه کرد: در رابطه با مدت و تعدیل پیمان پیمانکار و همچنین قرارداد مالی مربوطه، راه و شهرسازی اقداماتی را صورت داده که ظرف دو هفته آینده این معضلات حل و فصل شود. وی گفت: تلاش مسئولان استان بر تسریع انجام این پروژه و راه اندازی سریع تر این طرح بزرگ است تا در کوتاه ترین زمان ممکن بخش هایی از این پروژه راه اندازی شود. ارتقایی افزود: پیمانکار مدعی است که در تمامی ابعاد این پروژه فعال است ولی سرعت مورد نظر را به دلیل عدم تامین نقدینگی ندارد که با تخصیص اعتبار جدید امید است که بخشی از این مشکلات حل شود.



    مطلب پیشنهادی

    متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران چند؟

    متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران چند؟

    افزایش قیمت مسکن در تهران موجب شده است که بخشی از مستاجران به شهرهای خود بازگردند و برخی دیگر نیز حاشیه نشینی را به شهر نشینی ترجیح دهند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *