دوشنبه , ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲:۱۳ قبل از ظهر
  • کد خبر 3601
  • سؤال از وزیر راه بابت بی‌توجهی به مطالبه مردم شمال اصفهان

    سؤال از وزیر راه بابت بی‌توجهی به مطالبه مردم شمال اصفهان

    حسینعلی حاجی‌دلیگانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شاهین‌شهر اظهار کرد: از وزیر راه و شهرسازی در باره بی‌توجهی او به در خواست مردم شهرهای دولت‌آباد و دستگرد مبنی بر تغییر مسیر قطار تهران-اصفهان از میان این شهرها در مجلس شورای اسلامی سؤال خواهم کرد.

    وی افزود: مسیر عبور قطار سریع‌السیر از بین دولت‌آباد و دستگرد به علت نارضایتی مردم و اینکه شهرها را به دو بخش تقسیم می‌کند باید تغییر کرده، به جای عبور از روی زمین از زیر زمین همچون خطوط مترو طراحی و اجرا شود.

    نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این درخواست را پیش‌تر در جلسه‌ای با مدیران شرکت راه‌آهن کشور در تهران مطرح کرده اما آنان به این درخواست مردم بی‌توجه هستند.

    وی ادامه داد: در طراحی اولیه مسیر عبور قطار، شهرهای دولت‌آباد و دستگرد به دو بخش تقسیم می‌شوند و احتمال بروز مسائل و مشکلات حاشیه‌نشینی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی برای بخشی از شهروندان این دو شهر وجود خواهد داشت.

    عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با توجه به درخواست‌های اعضای شوراهای اسلامی شهرهای دستگرد و دولت‌آباد پیشنهاد کرد که مسیر قطار سریع‌السیر در شش کیلومتر پایانی در محدوده این دو شهر، نزدیک به شهر اصفهان هم چون طرح احداث مترو، از زیر زمین  اصلاح مسیر شود.

    حاجی‌دلیگانی در پایان تأکید کرد: در اجرای این طرح حقوق و رضایت مردم کلید اصلی اجرای احداث خط راه‌آهن باشد و مسؤولان استان اصفهان نیز این درخواست مردم را با جدیت پیگیری کنند.



    مطلب پیشنهادی

    پیش از تابستان، اجاره نشین‌ها را دریابیم/ سقف جدید «اجاره بها» جواب می‌دهد؟

    پیش از تابستان، اجاره نشین‌ها را دریابیم/ سقف جدید «اجاره بها» جواب می‌دهد؟

    با تایید مصوبه ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها از سوی شورای نگهبان، سقف قانونی مجاز برای افزایش سالانه اجاره بهای مسکن بر مبنای نرخ تورم عمومی، تعیین می‌شود. وزیر راه و شهرسازی نیز تاکید دارد: برای بسیاری از بازار‌ها قیمت‌گذاری انجام می‌شود، در تلاشیم در بخش اجاره‌بها نیز این اتفاق بیفتد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *