جمعه , ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۸:۴۴ قبل از ظهر
  • کد خبر 3808
  • طغیان سفیدبالک در تهران صحت دارد؟
    طغیان سفیدبالک در تهران صحت دارد؟

    سفید بالک ها قابل حذف نیستند/ شورای شهر؛ در حال رایزنی برای ورود به سفارتخانه ها در جهت مقابله با سفید بالک ها

    پایتخت هر ساله مهمانی ناخوانده دارد که در همه مناطق شهر نفوذ می کند؛ سفید بالک ها؛ موجوداتی که ناشی از تغییر اکوسیستم در پایتخت است. اتفاقی که عامل انسانی مهم ترین دلیل هجوم آنان به شهر است و سبب ایجاد عفونت های چشمی و حلقی به خصوص در میان کودکان می شود اما شورای شهر پنجم سال گذشته قول های مساعدی برای بدرقه ی این مهمانان مزاحم داده است. بر این اساس خبرنگار تیتر شهر برای پیگیری روند کنترل و نظارت براین هجوم این موجودات  در ماه های آینده به سراغ رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران رفت.
    سید آرش حسینی میلانی رخصوص احتمال حضور سفید بالک‌ها در تابستان سال جاری و اقدامات شورای شهر تهران در این باره گفت: سازمان پارک‌ها مسئولیت کنترل و مقابله با سفید بالک‌ها را برعهده گرفته و در تلاش است تا میزان حضور این حشرات را در شهر تهران کنترل کرده و کاهش دهد. در این رابطه جلسات مستمری با سازمان پارک‌ها داشته‌ایم. در این جلسات بحث سفید بالک‌ها و راهکارهای پیشگیری پیگیری می‌شود.
    وی با بیان اینکه شهرداری گزارش‌هایی را در این باره ارائه داده است، اظهار داشت: ما تلاش می‌کنیم درخصوص پیشگیری‌ها به نتیجه برسیم و تاکید کرده‌ایم که اطلاع‌رسانی مناسب در مورد پایش موضوع به اطلاع شورا برسد.
    این عضو شورای شهر تهران با تاکید بر ضرورت انجام اقدامات بیشتر برای مبارزه با سفید بالک‌ها تصریح کرد: قرار است شهرداری تهران در این باره راهکارهای متنوع‌تری را طراحی و اجرا کند. البته باید تغییرات آب و هوا را نیز در نظر بگیریم زیرا در فصل گرما حضور سفید بالک‌ها در سطح شهر و زاد و ولد آنها بیش از هر زمان دیگری مطرح است که این موضوع در مرداد ماه به اوج خود می‌رسد.
    حسینی میلانی در رابطه با لزوم ورود شهرداری برای مقابله با سفید بالک‌ها در سفارتخانه‌ها خاطرنشان کرد: پیگیری‌هایی در این باره صورت گرفته و با سفارتخانه‌ها مشغول رایزنی هستیم تا بتوانیم اجازه ورود به فضای سبز سفارتخانه‌ها را بگیریم تا برای کنترل سفید بالک‌ها اقداماتی را انجام دهیم.
    وی در پاسخ به احتمال کاهش چشمگیر حضور سفید بالک ها در سال جاری ابراز داشت: نکته‌ای که باید در نظر داشت این است که سفیدبالک‌ها از اکوسیستم قابل حذف شدن نیستند. از سوی دیگر، متاسفانه سیستم پایش کمی دقیقی وجود ندارد تا بگوئیم ۲۰ درصد از حضور سفید بالک‌ها کم شده است. ما تاکید داریم مبنای مشخصی در این باره داشته باشیم تا بتوان وضعیت‌های مختلف را مورد مقایسه قرار داد و اثربخشی اقدامات را در قبال هزینه های انجام گرفته به مردم گزارش داد.


    مطلب پیشنهادی

    چرا خرید تاکسی برقی برای تهران واجب است؟ | ورود این تاکسی ها به پایتخت پس از عبور از چند فیلتر کارشناسی

    چرا خرید تاکسی برقی برای تهران واجب است؟ | ورود این تاکسی ها به پایتخت پس از عبور از چند فیلتر کارشناسی

    پای تاکسی‌های برقی که یکی از روش‌های حمل و نقل جدید عمومی در دنیاست، بالاخره به تهران هم باز شده اما مثل هر تغییری که با مقاومت روبرو می‌شود، این پدیده نیز مخالفانی در پایتخت دارد و عده‌ای به دنبال ساختن نقاط ضعف برای آن هستند تا از ورود آن جلوگیری کنند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *