دوشنبه , ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲:۱۹ بعد از ظهر
  • کد خبر 4543
  • شاهین شهر مستعد ، رو به جلو و بر خلاف شهرهای سنتی آماده پذیرش فناوری های نو و ایده های جدید است
    شاهین شهر مستعد ، رو به جلو و بر خلاف شهرهای سنتی آماده پذیرش فناوری های نو و ایده های جدید است

    شاهین شهر مستعد ، رو به جلو و بر خلاف شهرهای سنتی آماده پذیرش فناوری های نو و ایده های جدید است

    معاون مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان ضمن تشکر از میزبانی سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری شاهین شهر ، از قابلیت های ایران کوچک یاد کرد و اظهار داشت: از منظر مدرن بودن شاهین شهر را با تهران مقایسه می کنم.

    عبدالصمد محمودی معاون مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری در ابتدا با اشاره به لزوم توجه به مسائل فرهنگی گفت: با تمام احترام به شهرداران باید بگویم امور شهری و شهرداری ، به مسائل فنی و تکنولوژی تقلیل پیدا کرده است . وی افزود: به جرات می توان گفت بیش از ۹۰ درصد از جلساتی که در استانداری داریم ، حول محور فنی است غافل از اینکه مسائل شهر قائم به شهروندان است و شهرداری هویتش را از ایشان می گیرد و یک شهردار به جز موارد فنی و تکنیکی ، در حوزه فرهنگی ، اجتماعی و هنر نیز باید از دانش بسیار بالایی برخوردار باشد . وی با اشاره به اینکه حوزه های فرهنگی و اجتماعی در حال برجسته شدن هستند گفت: امور شهری و شهروندی مقوله ای است که نمی توان با یک ذهن به آن پرداخت و لازم است از همه تخصص ها کمک گرفت. محمودی افزود : اگر بتوانیم منافع سازمان را با منافع شهرداری ها گره بزنیم و شهرداران احساس کنند بخش اعظمی از درآمد را می توانند از طریق سازمان های فرهنگی تامین کنند ، بیشتر توجه می کنند و سازمان را بهتر خواهند دید. جواد نصراصفهانی سرپرست  سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری شاهین شهر با خیرمقدم و خوش آمدگویی به حاضران گفت: شاهین شهر شهری  مشتکل از همه اقوام ایرانی و مذاهب مختلفی است که دور هم جمع شدند و به همین دلیل ، این شهر به ایران کوچک شهرت دارد  ، شهری که چند سالی است با برند دانش و خلاقیت شناخته می شود. وی افزود : با وجود مردمی فهیم در شاهین شهر به عنوان دومین شهر با سواد کشور ، کار و خدمت در این شهر لذت بخش است و شهروندان همواره در کنار و همراه ما هستند ، به موقع و در جای خود عملکرد ما را تحلیل کرده و مورد انتقاد قرار می دهند. وی در ادامه با اشاره به سابقه ۱۰ ساله تاسیس و فعالیت سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری شاهین شهر بیان داشت: در حال حاضر حدود ۵۰ مرکز شامل فرهنگسراها ، سالن و زمین های ورزشی ، پیست موتورسواری و … زیر نظر سازمان اداره می شود و از نظر سخت افزاری و سرمایه فرهنگی موقعیت خوبی داریم. سرپرست سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری شاهین شهر در پایان گفت: با توجه به اینکه سومین جلسه در شاهین شهر برگزار شده است ، امیدواریم این جلسات در راستای توانمندسازی سازمان ها و  برنامه ریزی برای ایجاد شادی و نشاط اجتماعی موثر باشد و فرصتی خوب به منظور هم اندیشی و تبادل تجربیات فراهم آورد. گفتنی است در این نشست مدیران عامل و معاونین سازمان های فرهنگی کاشان ، خمینی شهر ، نجف آباد ، شاهین شهر و معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شهرضا با ارائه نقطه نظرات ، موانع و مشکلات بودجه ای و اساسنامه ای سازمان ها را مورد تحلیل و بحث قرار دادند. در پایان تعدادی از مراکز زیر مجموعه سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری شاهین شهر از جمله فرهنگسرای اشراق ، مرکز خلاقیت و شکوفایی و بوستان مادر مورد بازدید قرار گرفت.



    مطلب پیشنهادی

    بتن نفوذپذیر؛ راه نجات شهرها از رواناب

    بتن نفوذپذیر؛ راه نجات شهرها از رواناب

    تغییرات اقلیمی شدید منجر به وقوع سیل‌های ویرانگر در شهرها شده است و نحوه سنگ‌فرش خیابان‌ها که مانع نفوذ آب به داخل زمین می شود نیز در تشدید این موضوع بی‌تاثیر نیست. طی چند سال گذشته استفاده از بتن نفوذپذیر به‌عنوان راه‌حلی برای مقابله با این چالش و نجات شهرها مطرح شده است.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *