جمعه , ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۰ قبل از ظهر
  • کد خبر 4549
  • شهرداری ها چاره ای جز اینکه به سمت جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی بروند، ندارند
    شهرداری ها چاره ای جز اینکه به سمت جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی بروند، ندارند

    شهرداری ها چاره ای جز اینکه به سمت جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی بروند، ندارند

    عبدالصمد محمودی، معاون دفتر امور شهری استانداری اصفهان اظهار داشت: ما در شهرداری های استان با تورم نیروی انسانی مواجه هستیم و تقریبا می توان گفت نزدیک به نیمی از نیروها مازاد بر پست های مصوب در شهرداری ها هستند.
    وی افزود: تورم نیروی انسانی به معنای افزایش هزینه های جاری در شهرداری ها نیز هست.
    وی تصریح کرد: تحلیل های ما نشان می دهد نیروهای مازاد در شهرداری ها به تنهایی چیزی نزدیک به ۳۶ درصد بار مالی اضافی به شهرداری ها تحمیل می کنند.
    وی افزود: همچنین شهرداری ها در ردیف های دیگر درآمدی از جمله صدور تعداد پروانه های ساختمانی، کمک های دولتی به شهرداری ها، کمیسیون ماده ۱۰۰ و… با کاهش قابل ملاحظه روبرو هستند.
    وی تصریح کرد: بنابراین نیاز به جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در شهرداری ها تبدیل به امری اجتناب ناپذیر شده است.
    محمودی در خصوص جزئیات اطلاعات ارائه شده در پورتال سرمایه گذاری اظهار داشت: تاکنون ۶۰ شهرداری‌ استان اصفهان در طرح پورتال سرمایه‌گذاری شرکت کردند، اما ۴۴ شهرداری اصلا احساس مسوولیت نکرده و در این پورتال شرکت نکردند گویی فقط می‌خواهند این ۴ سال بگذرد.
    وی افزود: این ۶۰ شهرداری، ۳۲۷ پروژه با قابلیت ایجاد ۳۴ هزار نفر اشتغال به ما ارائه کرده اند که هم اکنون آماده سرمایه گذاری بخش خصوصی هستند.
    وی تاکید کرد: انتظار ما است که بقیه دوستان نیز تا چند روز آتی تمام اطلاعات خود را برای گذاری در پورتال ارسال کنند.
    وی گفت: در شمار این طرح ها، طرح های مربوط به بخش گردشگری، خدمات، آب و . وجود دارد.
    محمودی در ادامه به عنوان نقطه ضعف طرح های معرفی شده از سوی شهرداری ها، اشاره کرد: متاسفانه در شمار طرح های ارائه شده برای پورتال، هیچ طرحی در حوزه فناوری های نو حوزه شهری دیده نمی شود و این امر می تواند ناشی از حاکمیت نگاه سنتی بر شهرداری های ما باشد.
    وی اضافه کرد: فراموش نکنیم علت عمده افزایش GDP بسیاری از شهرهای معروف جهانی و جهش اقتصادی آن ها به حوزه استفاده و سرمایه گذاری در حوزه فناوری بر می گردد.
    معاون مدیرکل دفتر شهری گفت: در همین تهران استفاده‌ای که شرکت هایی مانند اسنپ و دیجی کالا دارند باعث شده با درخواست‌های چند میلیاردی برای واگذاری امتیازاتشان مواجه باشند، یا شهرهایی که در حوزه انرژی های نو سرمایه گذاری کرده اند و امروز در حال سود بردن از عایدات آن هستند.
    وی تاکید کرد: با توجه به تابش مناسب خورشید در اصفهان لازم است که شهرداری های ما به سمت جایگزینی انرژی‌های نو بروند، باید توجه داشته باشیم که برغم کارشناسان امکان پایان عصر نفت در سال های نه چندان دور وجود دارد.
    وی ادامه داد: این پایان، نه به معنای پایان در ذخایر زیرزمینی بلکه به معنای پایانِ ناشی از جایگزینی انرژی است.
    وی عنوان کرد: زمانی اروپا و آمریکا به خاطر نیاز به ذغال سنگ به آفریقا توجه زیادی داشتند اما با ظهور انرژی‌هایی مانند نفت از آفریقا به راحتی عبور کردند، همین اتفاق ممکن است برای غرب آسیا و کشورهای صاحب نفت نیز بیفتد پس امیدواریم ما از این امر درس بگیریم و به سمت انرژی‌های نو حرکت کنیم.
    محمودی در پایان گفت: در پورتال سرمایه‌گذاری اصفهان پیش‌بینی شده است که مخاطبان بتوانند فهرست طرح‌های واگذار شده را رصد کنند.
    معاون مدیرکل دفتر شهری ادامه داد: شفافیت در این پورتال تا حداکثر ممکن لحاظ شده است،
    وی با اشاره به لزوم بازاریابی پروژه ها گفت: تنها راه اندازی پورتال کافی نیست بلکه باید شهرداری ها، خود، نیز برای بازاریابی اقتصادی و اجتماعی پروژه ها دست بکار شوند.



    مطلب پیشنهادی

    چرا خرید تاکسی برقی برای تهران واجب است؟ | ورود این تاکسی ها به پایتخت پس از عبور از چند فیلتر کارشناسی

    چرا خرید تاکسی برقی برای تهران واجب است؟ | ورود این تاکسی ها به پایتخت پس از عبور از چند فیلتر کارشناسی

    پای تاکسی‌های برقی که یکی از روش‌های حمل و نقل جدید عمومی در دنیاست، بالاخره به تهران هم باز شده اما مثل هر تغییری که با مقاومت روبرو می‌شود، این پدیده نیز مخالفانی در پایتخت دارد و عده‌ای به دنبال ساختن نقاط ضعف برای آن هستند تا از ورود آن جلوگیری کنند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *