شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴:۵۰ بعد از ظهر
  • کد خبر 11653
  • ضرورت شناسایی نقاط آسیب پذیر شهر برای مقابله با بحران
    ضرورت شناسایی نقاط آسیب پذیر شهر برای مقابله با بحران

    ضرورت شناسایی نقاط آسیب پذیر شهر برای مقابله با بحران

    جواد شاه‌محمدی  اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن فصول بارش و احتمال وقوع سیلاب‌های شهری و یخ‌بندان معابر همه هماهنگی‌های درون‌سازمانی و برون‌سازمانی برای مقابله با هرگونه بحرانی انجام شده و اعضا ستاد بحران آماده خدمات‌رسانی به صورت شبانه‌روزی هستند.

    وی از تهیه دو هزار تن شن و نمک برای نمک‌پاشی معابر اصلی و فرعی در صورت نیاز خبر داد و افزود: برای جلوگیری از نفوذ آب باران به منازل و مغازه شهروندان نیز ۱۰ هزار کیسه شن آماده شده که در صورت نیاز توزیع خواهد شد.

    شاه‌محمدی با تشریح مراحل مدیریت بحران به اقدامات مهمی که در مرحله پیشگیری انجام شده اشاره کرد و گفت: یکی از نقاط کور و حادثه‌خیز در زمان بارش باران و وقوع سیلاب‌های شهری، ضلع غربی بیمارستان امید بود که امسال با بازگشایی مسیر رودخانه و احداث دو دهنه پل به طول ۸۰ متر با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان برای هدایت و کنترل روان‌آب‌های سطحی در این منطقه حل شد.

    وی با اشاره به نقش موثر لایروبی‌های رودخانه‌ها در جلوگیری از سیل، ادامه داد: لایروبی و پاک‌سازی مسیر قوروچای به طول دو کیلومتر، لایروبی و پاک‌سازی رودخانه ابهر رود به طول یک کیلومتر، لایروبی و پاک‌سازی پل‌ها و مسیل‌ها در محدوده شهری، از اهم اقدامات پیشگیرانه در حوزه مدیریت بحران شهرداری ابهر است.

    این مسئول با تاکید بر این‌که شناسایی نقاط  آسیب‌پذیر شهر در مواقع بحرانی باید مورد توجه جدی قرار گیرد، ادامه داد: باید قبل از وقوع بحران اقدامات پشگیرانه لازم صورت گیرد.

    معاون شهردار ابهر، بهترین روش برای موفقیت در بحران را پیشگیری عنوان و خاطرنشان کرد: پیشگیری بهترین و کم هزینه‌ترین راه برای مقابله با بحران است.

    ایسنا



    مطلب پیشنهادی

    انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز برای اشخاص غیرتجاری مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود

    انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز برای اشخاص غیرتجاری مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود

    طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز برای اشخاص غیرتجاری ‌مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *